Liiketalouden alumnit menestyivät Young Lions Finland -kilpailussa

29.05.2015

Kuvat: Henri Ilanen

Metropolian liiketalouden alumnit Janna Timonen ja Heidi Törmikoski ovat menestyneet
Kärkimedian järjestämässä Young Lions Finland -kilpailussa saavuttamalla 1. sijan mediakategoriassa. Kilpailu pidettiin maaliskuussa 2015 ja voittajat julkistettiin palkintojen jakotilaisuudessa 16.4.2015.

Young Lions Finland on kilpailu nuorille ja lahjakkaille markkinoinnin ammattilaisille. Kilpailussa on viisi kategoriaa: Print, Cyber, Film, Media ja Marketers. Kärkimedia on järjestänyt kilpailun vuodesta 2006.

Toimeksiantona tänä vuonna oli suunnitella Mannerheimin Lastensuojeluliitolle kampanja, jonka avulla järjestö saisi 10 000 uutta jäsentä kolmessa vuodessa. Tarkoituksena oli myös sitouttaa uudet jäsenet järjestön toimintaan sekä lisätä MLL-brändin tunnettuutta. Janna Timonen ja Heidi Törmikoski ansaitsivat kultaa uutta segmenttiä tavoittelevalla, vakuuttavalla ja innovatiivisella Brohood-kampanjallaan.

Inspiraatiota Brohood-kampanjalleen kaksikko sai ystäväpiireistään, joissa on paljon tuoreita isiä. Taustatutkimus ja tuoreiden isien kanssa keskustelu sai heidät oivaltamaan tämän lähes koskemattoman segmentin potentiaalin. Heidi Törmikoski kertoo, että toisten ryhmien työt olivat joko hyvin naispainotteisia tai yritetty suunnata kaikille. Kaksikko uskookin, että juuri heidän oivaltava näkökulmansa erotti heidät kilpailijoista. Tuomaristo nimesi voiton perusteluiksi energisen esityksen sekä erinomaisen tavan käyttää dataa hyödyksi.

Kansainvälistä tunnustusta tavoittelemaan Cannesiin

Kilpailun taso oli kova ja aikaa tehtävänannon toteuttamiseen vain kolme vuorokautta. Heidi Törmikoski ja Janna Timonen kertovat puurtaneensa joka päivä aina iltamyöhään asti. ”Suklaan ja pizzan voimalla työskenneltiin”, Heidi naurahtaa.

Suurin hyöty kilpailusta oli kaksikon mukaan itsevarmuuden kohoaminen. ”Oli mahtavaa päästä kokeilemaan omia ideoita ja saada se oma ääni esille”, Heidi Törmikoski kuvailee. Naiset uskovat voiton tuovan vielä tulevaisuudessa paljon uusia ja mielenkiintoisia mahdollisuuksia.

Suomen kilpailun kategoria-voittajina Timonen ja Törmikoski saavat mahdollisuuden hankkia osaamisestaan myös kansainvälistä tunnustusta 21.-27.6 Ranskassa pidettävässä Cannes Lions International Festival of Creativity -festivaalissa, joka lukeutuu maailman suurimpiin markkinointi- ja mainosalan tapahtumiin.

Cannesiin kaksikko lähtee jännittynein, mutta odottavaisin mielin. Siellä heitä odottaa upea tapahtuma, jossa he pääsevät kuulemaan alan huippuosaajien luentoja ja näyttämään kyntensä kansainväliselle tuomaristolle. Koko matkaa he eivät kuitenkaan aio käyttää työntekoon tai opiskeluun. ”Me jäädään sinne vielä omakustanteisesti pariksi päiväksi nauttimaan”, Janna kertoo.

Janna Timosta ja Heidi Törmikoskea haastattelivat Metropolian liiketalouden opiskelijat Mikko Santonen (teksti) ja Henri Ilanen (kuvat).
Editointi: Metropolian viestintä

Lisätiedot:
Lehtori Raisa Varsta
etunimi.sukunimi@metropolia.fi
p. 040 017 1517


Innovaatiopolku – mahdollisuus innovaatio- ja yrityskyvykkyyden vahvistamiseksi

25.05.2018

Innovaatiopolku on innovaatioympäristö, jossa kehitetään innovaatioita ideasta yritykseksi yhteistyössä monialaisen tiimin, valmentajien, Metropolian yrityskiihdyttämö Turbiinin ja esimerkiksi Helsingin kaupungin yrityspalvelujen kanssa. ”Tämä ...

Lue lisää

Valmistunut, mutta ei koskaan valmis – tunnelmia tutkinnon saavuttamisen kynnyksellä

25.05.2018

Kevätlukukauden  päätteeksi noin 2060 uutta osaajaa suuntaa Metropoliasta työelämään tai uusille urille tuore tutkintotodistus taskussaan. Neljä vastavalmistuvaa opiskelijaa kertoo tunnelmistaan ja tulevaisuuden odotuksistaan
On upeaa saada uusi ammatti ...

Lue lisää

Lukuvuosi huipentuu kevään valmistujaisjuhlintaan

25.05.2018

Metropoliasta valmistui kevätlukukaudella noin 2060 uutta osaajaa. Opiskelijoista reilut 1800 on saavuttanut tai saavuttamassa ammattikorkeakoulututkinnon ja lähes 260 on suorittanut ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon.
Suurin osa kuluneen lukuvuoden valmistuneista on sosiaali- ja te...

Lue lisää

IdeaStructura ja Metropolia syventävät yhteistyötä

24.05.2018

IdeaStructura Oy ja Metropolia ovat solmineet laaja-alaisen yhteistyösopimuksen 23.5.2018. Yhteistyön tavoitteena on tukea ja edistää sopijaosapuolten strategiaa sekä niihin liittyvää toimintaa.
IdeaStructura Oy on nopeasti kasvava asiantuntijayritys, joka tarjoaa...

Lue lisää

23.05.2018

Kapellimestari Mikko Franck lahjoitti jälleen Metropolialle

Kapellimestari Mikko Franck piipahti tiistaina 22. toukokuuta Helsinkiin ja teki toistamiseen merkittävän lahjoituksen Metropolialle, tällä kertaa sosiaali- ja terveysalalle.
Lahjoitusta edelsi kaksi vierailua ammattikorkeakoulussa. Toukokuun alussa hän tutustui Metropolian kamp...

Lue lisää

22.05.2018

Maahanmuuttajien valmentavan koulutuksen päätösjuhlassa oltiin kiitollisia

Metropolian AMK-opintoihin valmentavat koulutukset maahanmuuttajille päättyivät jälleen kuluneelta lukuvuodelta ja todistustenjakojuhla vietettiin iloisissa tunnelmissa Bulevardilla 17.5.2018.
Kokonaisuudessaan 30 opintopisteen arvoisen valmentavan koulutuksen suoritti tänä...

Lue lisää

21.05.2018

Suomen paras opiskelijapeli valittiin Helsingissä

Osaamisen pelimerkit -hankkeeseen liittyvässä uudessa Bit1-tapahtumassa Helsingin Suvilahdessa valittiin 16.-17.5. Suomen paras opiskelijapeli. Valintoja oli  tekemässä kovan luokan pelialan ammattilaisten kaarti: Mikko Kodisoja Supercelliltä, Samuli Syvähuoko Sisu Game...

Lue lisää


1 - 7 / 1534

Tilaa uutiset RSS-syötteenä

 

Uutiskirje

Tilaa Metropolian uutiskirje

Tilaa Metropolian uutiskirje, joka ilmestyy 4-6 kertaa vuodessa.

Uutiskirjeet 2018

Uutiskirjeet 2017

Uutiskirjeet 2016

Uutiskirjeet 2015