Liiketalouden alumnit menestyivät Young Lions Finland -kilpailussa

29.05.2015

Kuvat: Henri Ilanen

Metropolian liiketalouden alumnit Janna Timonen ja Heidi Törmikoski ovat menestyneet
Kärkimedian järjestämässä Young Lions Finland -kilpailussa saavuttamalla 1. sijan mediakategoriassa. Kilpailu pidettiin maaliskuussa 2015 ja voittajat julkistettiin palkintojen jakotilaisuudessa 16.4.2015.

Young Lions Finland on kilpailu nuorille ja lahjakkaille markkinoinnin ammattilaisille. Kilpailussa on viisi kategoriaa: Print, Cyber, Film, Media ja Marketers. Kärkimedia on järjestänyt kilpailun vuodesta 2006.

Toimeksiantona tänä vuonna oli suunnitella Mannerheimin Lastensuojeluliitolle kampanja, jonka avulla järjestö saisi 10 000 uutta jäsentä kolmessa vuodessa. Tarkoituksena oli myös sitouttaa uudet jäsenet järjestön toimintaan sekä lisätä MLL-brändin tunnettuutta. Janna Timonen ja Heidi Törmikoski ansaitsivat kultaa uutta segmenttiä tavoittelevalla, vakuuttavalla ja innovatiivisella Brohood-kampanjallaan.

Inspiraatiota Brohood-kampanjalleen kaksikko sai ystäväpiireistään, joissa on paljon tuoreita isiä. Taustatutkimus ja tuoreiden isien kanssa keskustelu sai heidät oivaltamaan tämän lähes koskemattoman segmentin potentiaalin. Heidi Törmikoski kertoo, että toisten ryhmien työt olivat joko hyvin naispainotteisia tai yritetty suunnata kaikille. Kaksikko uskookin, että juuri heidän oivaltava näkökulmansa erotti heidät kilpailijoista. Tuomaristo nimesi voiton perusteluiksi energisen esityksen sekä erinomaisen tavan käyttää dataa hyödyksi.

Kansainvälistä tunnustusta tavoittelemaan Cannesiin

Kilpailun taso oli kova ja aikaa tehtävänannon toteuttamiseen vain kolme vuorokautta. Heidi Törmikoski ja Janna Timonen kertovat puurtaneensa joka päivä aina iltamyöhään asti. ”Suklaan ja pizzan voimalla työskenneltiin”, Heidi naurahtaa.

Suurin hyöty kilpailusta oli kaksikon mukaan itsevarmuuden kohoaminen. ”Oli mahtavaa päästä kokeilemaan omia ideoita ja saada se oma ääni esille”, Heidi Törmikoski kuvailee. Naiset uskovat voiton tuovan vielä tulevaisuudessa paljon uusia ja mielenkiintoisia mahdollisuuksia.

Suomen kilpailun kategoria-voittajina Timonen ja Törmikoski saavat mahdollisuuden hankkia osaamisestaan myös kansainvälistä tunnustusta 21.-27.6 Ranskassa pidettävässä Cannes Lions International Festival of Creativity -festivaalissa, joka lukeutuu maailman suurimpiin markkinointi- ja mainosalan tapahtumiin.

Cannesiin kaksikko lähtee jännittynein, mutta odottavaisin mielin. Siellä heitä odottaa upea tapahtuma, jossa he pääsevät kuulemaan alan huippuosaajien luentoja ja näyttämään kyntensä kansainväliselle tuomaristolle. Koko matkaa he eivät kuitenkaan aio käyttää työntekoon tai opiskeluun. ”Me jäädään sinne vielä omakustanteisesti pariksi päiväksi nauttimaan”, Janna kertoo.

Janna Timosta ja Heidi Törmikoskea haastattelivat Metropolian liiketalouden opiskelijat Mikko Santonen (teksti) ja Henri Ilanen (kuvat).
Editointi: Metropolian viestintä

Lisätiedot:
Lehtori Raisa Varsta
etunimi.sukunimi@metropolia.fi
p. 040 017 1517


ErgoMedi Ltd yhteistyöhön Metropolian kanssa

14.12.2017

ErgoMedi Oy, lääkintä- ja hammaslääkintäinstrumenttien ja -tarvikkeiden suunnitteluun ja valmistukseen keskittynyt yritys, ja Metropolia Ammattikorkeakoulu Oy ovat solmineet yhteistyösopimuksen 14.12.2017. Yhteistyön tavoitteena on jakaa ErgoMedin omistaj...

Lue lisää

Metropolia tarjoaa mahdollisuuden suorittaa opintopisteitä kansalais- ja vapaaehtoistoiminnassa

13.12.2017

Metropolia tarjoaa mahdollisuuden suorittaa opintopisteitä kansalais- ja vapaaehtoistoiminnassa, Vapaaehtoistoiminnan harjoittelun (5op) yhteydessä. Opintojakso sisältyy sosionomien opetussuunnitelmaan, mutta Verkkovirta-hankkeen kannustamana myös tusina muiden tutkinto-ohjelmien...

Lue lisää

Osteopatian tutkinto-ohjelma läpäisi kansainvälisen auditoinnin hyväksytysti

12.12.2017

Metropolian osteopatian tutkinto-ohjelmassa on viime vuosien ajan tehty töitä, jotta koulutus täyttää uuden eurooppalaisen CEN (The European Committee for Standardization) standardin kriteerit.
Austrian Standards Institute koordinoi ensimmäisen auditoinnin uusien stand...

Lue lisää

Opiskelijat tuottavat hyvän joulumielen videoita

12.12.2017

Hyvä joulumieli -kampanja vähävaraisten lapsiperheiden hyväksi on jälleen käynnissä. Metropolian elokuvan ja television opiskelijat ovat jo yli kymmenen vuoden ajan tuottaneet joulukampanjan mainosspotit.
Tänä vuonna Hyvä joulumieli -kampanjan tavoi...

Lue lisää

11.12.2017

Uutta ymmärrystä EU:n päätöksentekoprosesseista - YAMK-opiskelijoiden opintomatka Maastrichtiin ja Brysseliin


Päätösten syntyminen EU:ssa pitää sisällään monenlaista ja -tasoista vaikuttamista. Matkan huipentanutta parlamenttivierailua emännöinyt europarlamentaarikko Lieve Wierinck painotti asiantuntijoiden kuulemisen ja pohjatiedon merkitystä pää...

Lue lisää

11.12.2017

Opiskelijat toivat merkityksellistä toimintaa ja tukea ikäihmisten arkeen

”Kattoon lamppu turvallisuutta lisäämään, tietokone kuntoon kirjoitushommia varten, omaishoitajalle omaa aikaa.”
Metropolian kuusihenkinen geronomi-, toimintaterapeutti- ja sairaanhoitajaopiskelijaryhmä auttoi ja tuki syksyn aikana kolmea kotihoidon asiakasta Kontula...

Lue lisää

07.12.2017

Rakennus- ja kiinteistöalan työharjoittelu- ja suuntautumisseminaarissa verkostoiduttiin

Opiskelijat sekä rakennus- ja kiinteistöalan yritykset kohtasivat jälleen toisensa Leppävaaran kampuksella innostuneissa merkeissä marraskuussa. 40 alan yritystä esittelivät leppoisissa tunnelmissa toimintaansa Metropolian rakennus- ja kiinteistöalan opiskelijoille...

Lue lisää


1 - 7 / 1406

Tilaa uutiset RSS-syötteenä

 

Uutiskirje

Tilaa Metropolian uutiskirje

Tilaa Metropolian uutiskirje, joka ilmestyy 4-6 kertaa vuodessa.

Lue aikaisemmat uutiskirjeet

Uutiskirjeet 2017

Uutiskirjeet 2016

Uutiskirjeet 2015