Liiketalouden alumnit menestyivät Young Lions Finland -kilpailussa

29.05.2015

Kuvat: Henri Ilanen

Metropolian liiketalouden alumnit Janna Timonen ja Heidi Törmikoski ovat menestyneet
Kärkimedian järjestämässä Young Lions Finland -kilpailussa saavuttamalla 1. sijan mediakategoriassa. Kilpailu pidettiin maaliskuussa 2015 ja voittajat julkistettiin palkintojen jakotilaisuudessa 16.4.2015.

Young Lions Finland on kilpailu nuorille ja lahjakkaille markkinoinnin ammattilaisille. Kilpailussa on viisi kategoriaa: Print, Cyber, Film, Media ja Marketers. Kärkimedia on järjestänyt kilpailun vuodesta 2006.

Toimeksiantona tänä vuonna oli suunnitella Mannerheimin Lastensuojeluliitolle kampanja, jonka avulla järjestö saisi 10 000 uutta jäsentä kolmessa vuodessa. Tarkoituksena oli myös sitouttaa uudet jäsenet järjestön toimintaan sekä lisätä MLL-brändin tunnettuutta. Janna Timonen ja Heidi Törmikoski ansaitsivat kultaa uutta segmenttiä tavoittelevalla, vakuuttavalla ja innovatiivisella Brohood-kampanjallaan.

Inspiraatiota Brohood-kampanjalleen kaksikko sai ystäväpiireistään, joissa on paljon tuoreita isiä. Taustatutkimus ja tuoreiden isien kanssa keskustelu sai heidät oivaltamaan tämän lähes koskemattoman segmentin potentiaalin. Heidi Törmikoski kertoo, että toisten ryhmien työt olivat joko hyvin naispainotteisia tai yritetty suunnata kaikille. Kaksikko uskookin, että juuri heidän oivaltava näkökulmansa erotti heidät kilpailijoista. Tuomaristo nimesi voiton perusteluiksi energisen esityksen sekä erinomaisen tavan käyttää dataa hyödyksi.

Kansainvälistä tunnustusta tavoittelemaan Cannesiin

Kilpailun taso oli kova ja aikaa tehtävänannon toteuttamiseen vain kolme vuorokautta. Heidi Törmikoski ja Janna Timonen kertovat puurtaneensa joka päivä aina iltamyöhään asti. ”Suklaan ja pizzan voimalla työskenneltiin”, Heidi naurahtaa.

Suurin hyöty kilpailusta oli kaksikon mukaan itsevarmuuden kohoaminen. ”Oli mahtavaa päästä kokeilemaan omia ideoita ja saada se oma ääni esille”, Heidi Törmikoski kuvailee. Naiset uskovat voiton tuovan vielä tulevaisuudessa paljon uusia ja mielenkiintoisia mahdollisuuksia.

Suomen kilpailun kategoria-voittajina Timonen ja Törmikoski saavat mahdollisuuden hankkia osaamisestaan myös kansainvälistä tunnustusta 21.-27.6 Ranskassa pidettävässä Cannes Lions International Festival of Creativity -festivaalissa, joka lukeutuu maailman suurimpiin markkinointi- ja mainosalan tapahtumiin.

Cannesiin kaksikko lähtee jännittynein, mutta odottavaisin mielin. Siellä heitä odottaa upea tapahtuma, jossa he pääsevät kuulemaan alan huippuosaajien luentoja ja näyttämään kyntensä kansainväliselle tuomaristolle. Koko matkaa he eivät kuitenkaan aio käyttää työntekoon tai opiskeluun. ”Me jäädään sinne vielä omakustanteisesti pariksi päiväksi nauttimaan”, Janna kertoo.

 

Janna Timosta ja Heidi Törmikoskea haastattelivat Metropolian liiketalouden opiskelijat Mikko Santonen (teksti) ja Henri Ilanen (kuvat).
Editointi: Metropolian viestintä

Lisätiedot:
Lehtori Raisa Varsta
etunimi.sukunimi@metropolia.fi
p. 040 017 1517


Tutkintovastaava Nina Hellman ja Metropolia palkittiin itSMF Finlandin vuosikonferenssissa

18.10.2017

Tuotantotalouden tutkintovastaava Nina Hellman ja Metropolian tuotantotalouden koulutus palkittiin Vuoden palvelunhallinnan uroteko 2017 -kunniakirjalla The IT Service Management Forum Finlandin (itSMF Finlandin) vuosikonferenssissa torstaina 12.10.2017.
Kunniakirja myönnetään vuosit...

Lue lisää

Apuvälinetekniikan tutkinto-ohjelmassa juotiin Toni Piispasen mitalikahvit

18.10.2017

Toni Piispanen kelasi hopeaa T51-luokan 100 metrillä parayleisurheilun MM-kilpailuissa Lontoossa heinäkuussa 2017.
Lokakuun alussa Vanhan viertotien toimipisteessä juotiin menestyksen kunniaksi mitalikahvit. Metropolian apuvälinetekniikan opiskelijat olivat olleet omalta osaltaa...

Lue lisää

Innovaatioprojekti yhdistää peliopiskelijat ja pelialan ammattilaiset

17.10.2017

Metropolian pelikoulutuksessa käynnistyi syyskuun alussa koko syyslukukauden kestävä innovaatioprojekti, jossa monialaiset opiskelijaryhmät ideoivat ja toteuttavat pelitalo Housemarquelle peli-innovaatioita; opiskelijoiden tehtävänä on suunnitella Housemarquen Nex ...

Lue lisää

Strateginen yhteistyö Metropolian ja Pöyryn välillä etenee

16.10.2017

Elokuussa solmittu strateginen kumppanuussopimus Pöyry Finlandin kanssa etenee kohti yhteisesti sovittuja konkreettisia ja pitkäjänteisiä toimintamuotoja. Torstaina 12.10.2017 pidettiin tekniikan alan yhteistyön osalta neuvottelu, johon osallistui Pöyryltä kehitysj...

Lue lisää

16.10.2017

Mikä valtava osaamispotentiaali! Sadat opiskelijat esittelivät innovaatioprojektejaan MINNOFesteillä!

Käytävillä oli vilinää, kun terveyden ja hyvinvoinnin alojen innovaatioprojektit esittäytyivät Leppävaaran ja Bulevardin kampuksilla. Kyseessä oli syksyllä valmistuneiden innovaatioprojektien esittely, MINNOFest. Opiskelijatiimit olivat suunnitelleet proj...

Lue lisää

16.10.2017

Ideahaku Uudenmaan terveys- ja hyvinvointiteknologiayrityksille on auki


Yrittäjä, haluatko testata palveluideaasi kansainvälisillä markkinoilla?
Ideahaku Uudenmaan terveys- ja hyvinvointiteknologiayrityksille on auki 13.10. – 27.10.2017

​Pilotit pyörimään -hankkeessa haetaan ideoita tai ratkaisuja, jotka lisäävät ...

Lue lisää

13.10.2017

TOTEEMI Työstä oppimassa, työhön

TOTEEMI Työstä oppimassa, työhön -hanke käynnistyi yhteisellä seminaarilla Haaga-Heliassa 12.10.2017 Metropolia Ammattikorkeakoulu on mukana hankkeessa.
Toteemi hanke tutkii ja kehittää käytännönläheisiä malleja työn ja korkeakouluopi...

Lue lisää


1 - 7 / 1377

Tilaa uutiset RSS-syötteenä

 

Uutiskirje

Tilaa Metropolian uutiskirje

Tilaa Metropolian uutiskirje, joka ilmestyy 4-6 kertaa vuodessa.

Lue aikaisemmat uutiskirjeet

Uutiskirjeet 2017

Uutiskirjeet 2016

Uutiskirjeet 2015