Liiketalouden alumnit menestyivät Young Lions Finland -kilpailussa

29.05.2015

Kuvat: Henri Ilanen

Metropolian liiketalouden alumnit Janna Timonen ja Heidi Törmikoski ovat menestyneet
Kärkimedian järjestämässä Young Lions Finland -kilpailussa saavuttamalla 1. sijan mediakategoriassa. Kilpailu pidettiin maaliskuussa 2015 ja voittajat julkistettiin palkintojen jakotilaisuudessa 16.4.2015.

Young Lions Finland on kilpailu nuorille ja lahjakkaille markkinoinnin ammattilaisille. Kilpailussa on viisi kategoriaa: Print, Cyber, Film, Media ja Marketers. Kärkimedia on järjestänyt kilpailun vuodesta 2006.

Toimeksiantona tänä vuonna oli suunnitella Mannerheimin Lastensuojeluliitolle kampanja, jonka avulla järjestö saisi 10 000 uutta jäsentä kolmessa vuodessa. Tarkoituksena oli myös sitouttaa uudet jäsenet järjestön toimintaan sekä lisätä MLL-brändin tunnettuutta. Janna Timonen ja Heidi Törmikoski ansaitsivat kultaa uutta segmenttiä tavoittelevalla, vakuuttavalla ja innovatiivisella Brohood-kampanjallaan.

Inspiraatiota Brohood-kampanjalleen kaksikko sai ystäväpiireistään, joissa on paljon tuoreita isiä. Taustatutkimus ja tuoreiden isien kanssa keskustelu sai heidät oivaltamaan tämän lähes koskemattoman segmentin potentiaalin. Heidi Törmikoski kertoo, että toisten ryhmien työt olivat joko hyvin naispainotteisia tai yritetty suunnata kaikille. Kaksikko uskookin, että juuri heidän oivaltava näkökulmansa erotti heidät kilpailijoista. Tuomaristo nimesi voiton perusteluiksi energisen esityksen sekä erinomaisen tavan käyttää dataa hyödyksi.

Kansainvälistä tunnustusta tavoittelemaan Cannesiin

Kilpailun taso oli kova ja aikaa tehtävänannon toteuttamiseen vain kolme vuorokautta. Heidi Törmikoski ja Janna Timonen kertovat puurtaneensa joka päivä aina iltamyöhään asti. ”Suklaan ja pizzan voimalla työskenneltiin”, Heidi naurahtaa.

Suurin hyöty kilpailusta oli kaksikon mukaan itsevarmuuden kohoaminen. ”Oli mahtavaa päästä kokeilemaan omia ideoita ja saada se oma ääni esille”, Heidi Törmikoski kuvailee. Naiset uskovat voiton tuovan vielä tulevaisuudessa paljon uusia ja mielenkiintoisia mahdollisuuksia.

Suomen kilpailun kategoria-voittajina Timonen ja Törmikoski saavat mahdollisuuden hankkia osaamisestaan myös kansainvälistä tunnustusta 21.-27.6 Ranskassa pidettävässä Cannes Lions International Festival of Creativity -festivaalissa, joka lukeutuu maailman suurimpiin markkinointi- ja mainosalan tapahtumiin.

Cannesiin kaksikko lähtee jännittynein, mutta odottavaisin mielin. Siellä heitä odottaa upea tapahtuma, jossa he pääsevät kuulemaan alan huippuosaajien luentoja ja näyttämään kyntensä kansainväliselle tuomaristolle. Koko matkaa he eivät kuitenkaan aio käyttää työntekoon tai opiskeluun. ”Me jäädään sinne vielä omakustanteisesti pariksi päiväksi nauttimaan”, Janna kertoo.

 

Janna Timosta ja Heidi Törmikoskea haastattelivat Metropolian liiketalouden opiskelijat Mikko Santonen (teksti) ja Henri Ilanen (kuvat).
Editointi: Metropolian viestintä

Lisätiedot:
Lehtori Raisa Varsta
etunimi.sukunimi@metropolia.fi
p. 040 017 1517


Opiskelija Saara Wacklin kertoo oppimiskokemuksiaan käytännön maahanmuuttajatyöstä

16.08.2017

Veto-verkosto ja Metropolia järjestivät kesällä 2017 opintojakson Käytännön kokemuksia maahanmuuttajatyöstä. Se tarjosi hurjasti uusia näkökulmia, ihmetyksen aiheita ja oppeja maahanmuuttajatyön käytännöistä sekä er...

Lue lisää

80+80: Insinöörikoulutuksen vaikuttajat Kokka ja Blåfield

11.08.2017

Kaksi vuonna 1937 syntynyttä ja Helsingin teknillisestä opistosta 53 vuotta sitten valmistunutta insinööriä, Esa Kokka ja Yrjö Blåfield, ovat monin tavoin edistäneet insinöörikoulutusta ja yrittäjyyttä sekä vaikuttaneet ammattikorkeak...

Lue lisää

Japanin korkeakoulujärjestelmän uudistamiseen eväitä Metropolialta

25.07.2017

Japanin delegaatio ja Metropolian edustajat Bulevardin päärakennuksen portailla.
Japanin parlamentin delegaatio vieraili Helsingissä tutustumassa Metropolia ammattikorkeakoulun toimintaan sivistysvaliokunnan puheenjohtaja Ms. Keiko Nagaokan (Chairman of Standing Committee on Education, Culture, Sports, Science and Technology) johdolla.
Metropoliaa tapaamisessa edustiv...

Lue lisää

Ammattikorkeakoulujen TKI-toiminnan suunta on oikea

18.07.2017

Haaga-Helian, Laurean ja Metropolian yhteisen TKI-toiminnan kehittämisestä vastaava R&D Excellence -ryhmä vieraili Brysselissä 10. - 12.7.
Helsingin EU-Office oli järjestänyt 3AMK-ryhmälle tapaamisia Euroopan alueiden komiteassa, Euroopan parlamentissa ja Euro...

Lue lisää

04.07.2017

Metropolia ja Rovio yhteistyöhön pelikehityksessä

Metropolian peliopiskelijat kehittävät peliprototyyppejä syksyllä 2017 Espoossa mobiilipelitalo Roviolle.
Kyseessä on ensimmäinen yhteistyökokeilukerta Rovion prototyyppien parissa; kokeilu on tarkoitus vakiinnuttaa jokasyksyiseksi projektiksi ja jatkossa toteuttaa mui...

Lue lisää

03.07.2017

Taiteilija Pekka Jylhän ja Metropolian yhteistyö esillä Kultarannassa

Tasavallan presidentin kesäasunnon Kultarannan veistosnäyttelyn avajaisia vietettiin jälleen 15. kesäkuuta 2017. Veistosnäyttely on järjestetty yhdessä Alfred Kordelinin säätiön kanssa vuodesta 2011. Tänä vuonna näyttely rakentuu usean eri ...

Lue lisää

29.06.2017

Tervetuloa Metropoliaan — opiskelijavalinnat julkaistu

Kevään 2017 korkeakoulujen yhteishaun opiskelijavalinnan tulokset on julkaistu. Syksyllä Metropoliassa aloittaa noin 3700 uutta opiskelijaa; tekniikan alalla noin 2000, sosiaali- ja terveysalalla 840, liiketaloudessa 390 ja kulttuurialalla 390 uutta opiskelijaa.
Kevään yhteishau...

Lue lisää


1 - 7 / 1318

Tilaa uutiset RSS-syötteenä

 

Uutiskirje

Tilaa Metropolian uutiskirje

Tilaa Metropolian uutiskirje, joka ilmestyy neljä kertaa vuodessa.

Lue aikaisemmat uutiskirjeet

Uutiskirjeet 2017

Uutiskirjeet 2016

Uutiskirjeet 2015