Vaikuta suomalaisen muotoilun tulevaisuuteen ja saat vastineeksi uniikkia designia

15.03.2017

Linnea Bobacka: TWIST-takki

Noora Kontio: Kimonotakki Murasaki

Eveliina Pyykönen: PLAIN -mekko

WWW.DESIGNPLAYERS.FI verkkopalvelussa sinä päätät, mitkä nuorten suunnittelijoiden tuotteista pääsevät valmistukseen asti. Löydä suosikkisi, osallistu kampanjaan ja anna äänesi kuulua. Kampanja, joka kerää tavoitellun määrän osallistujia, toteutuu ja osallistujat saavat ensimmäisinä itselleen uniikit design-tuotteet.

Tekesin rahoittaman DigiPrintNetwork-hankkeen puitteissa Metropolia Amk:n digiviestinnän opiskelijat ovat suunnitelleet Design Players -verkkopalvelun, jonka kautta luovien alojen opiskelijat voivat myydä kuluttajille suunnittelemiaan tuotteita jo opiskeluaikanaan. Tavoitteena on tutustuttaa opiskelijat tuotantoprosessiin käytännössä, madaltaa opiskelijoiden kynnystä tarjota tuotteitaan kuluttajamarkkinoille ja mahdollistaa verkostoituminen suomalaisten toimijoiden kanssa. Verkkopalvelun ympärille on kerätty yrittäjäverkosto, joka valmistaa verkkopalvelun kautta myydyt tuotteet kestävän kehityksen arvojen mukaisesti Suomessa.

Design Players -verkkopalvelua testataan käytännössä keväällä 2017 muotoilun opiskelijoiden tuotteilla. Palvelussa on jo muutama kampanja käynnissä ja lisää on tulossa lähiaikoina. Verkkopalvelussa julkaistua kampanjaa varten opiskelijat suunnittelevat ja hinnoittelevat tuotteen, valmistavat tuotteesta protomallin ja suunnittelevat sille markkinointikampanjan. Tuotteet suunnitellaan yhteistyössä valmistajien kanssa, jolloin opiskelija pääsee tutustumaan valmistusprosessiin ja yritykset suunnitteluprosessiin. Design Players -verkkopalvelussa perustetaan jokaiselle tuotteelle kampanja, johon kuluttaja pystyy osallistumaan ostamalla tuotteen ja antamalla palautetta suunnittelijalle sähköpostilla. Verkkopalvelun kautta myydyistä tuotteista valmistetaan vain ne tuotteet, jotka saavuttavat tuotekampanjan asettamat tavoitteet. Kun kampanjaan on osallistunut riittävä määrä tukijoita sovitun ajan sisällä, siirtyvät tuotteet valmistukseen. Design Players -verkkopalvelu on auki testauksen ajan vain Metropolian opiskelijoille ja henkilökunnalle, mutta tuotteita on mahdollista tilata myös verkkopalvelua koordinoivan ja DigiPrintNetwork-hankkeen projektipäällikkö Tuiti Pajun kautta.

DigiPrintNetwork-hankkeen päätösseminaari on 24.3.2017 Tikkurilassa  ja koulun ala-aulassa avautuu samana päivänä hankkeen näyttely, jossa opiskelijoiden suunnittelemia tuotteita pääsee kokeilemaan ja hypistelemään.

Lisää tietoa:

Tuiti Paju
tuiti.paju metropolia fi
P. 040 480 6885

http://dpn.metropolia.fi
https://www.facebook.com/search/top/?q=digiprintnetwork
https://www.instagram.com/digiprintnetwork/
http://www.designplayers.fi

 


Metropolia muuttaa Sofianlehdonkadulta kesällä 2018

27.04.2017

Metropolia luopuu Helsingin kaupungin omistamasta Sofianlehdonkatu 5:n tiloista kesällä 2018, kun korkeakoulu keskittää toimintansa 20 toimipisteestä neljälle kampukselle vaiheittain 2019 mennessä.
Sofianlehdonkadun kiinteistön C-osassa työskentelevä...

Lue lisää ››

Radiofestivaali saapuu Helsinkiin ja Metropoliaan

25.04.2017

Alan opiskelijoiden ja ammattilaisten tärkein kohtaamispaikka, Radiofestivaali 2017, järjestetään Helsingissä 26.-28.4. Festivaalilla on pitkät perinteet, sillä tapahtumaa on järjestetty vuorovuosittain Torniossa ja Tampereella jo vuodesta 2000 alkaen. Nyt tap...

Lue lisää ››

Sosiaali- ja terveysala vetää hakijoita Metropoliaan

21.04.2017

Metropolia Ammattikorkeakoulun vetovoimaisin hakukohde korkeakoulujen kevään yhteishaussa oli edellisvuoden tapaan fysioterapeutti (AMK), johon haki lähes 26 ensisijaista hakijaa yhtä aloituspaikkaa kohden. Vastaava luku vuotta aiemmin oli hieman yli 22 ensisijaista hakijaa aloit...

Lue lisää ››

Metropolian vuosikatsaus 2016 on julkaistu

20.04.2017

Viime vuonna 2016 Metropoliasta valmistui työelämään entistä enemmän uusia asiantuntijoita: opiskelijat suorittivat yhteensä 2 559 perustutkintoa ja 409 YAMK-tutkintoa. 
Opiskelijoita oli yhteensä 16 680, mikä teki meistä Suomen suurimman ...

Lue lisää ››

20.04.2017

Optikot Metropolia Business Executive -valmennuksessa

Näe ry ja Metropolia ovat yhdessä rakentaneet Metropolia Business Executive -valmennusohjelman vastaamaan optisen alan kehittymistarpeita. Kolmesta kahden päivän lähijaksosta koostuvaan valmennusohjelmaan osallistui edustajia eri optikkoketjuista.
Valmennusohjelman tarkoituksena...

Lue lisää ››

19.04.2017

Kerro meille miltä uusiutuvan Arabian kampuksen pitäisi tuntua!

Metropolian kampusuudistuksessa keskitämme luovat alat Arabiaan. Uudistuvalle kampukselle luodaan nyt erottuvaa ja omalta tuntuvaa tarinaa.
Onko Arabian alue mielestäsi tylsä vai vilkas? Onko luovien alojen opiskelu yksilökeskeistä vai sosiaalista? Keräämme nyt kaikkie...

Lue lisää ››

19.04.2017

Opiskelijaliikkuvuus nousussa - Erasmus-rahoituksen huippuvuosi

Opetushallitus (entinen CIMO) myöntää korkeakouluille eri liikkuvuuden muotojen tukemiseksi Erasmus-apurahaa yhteensä 11,6 miljoonaa euroa lukuvuodelle 2017-2018. Metropolian (n. 16 000 opiskelijaa) osuus tästä on hieman alle 700 000 euroa ja tukisumma on valtakunnallis...

Lue lisää ››

1 - 7 / 1272