Digiopettaja Fast Track -koulutus

Koulutus tarjoaa sinulle nopean ja kustannustehokkaan tavan päästä digitaalisuuden ytimeen ja oppia ymmärtämään ja hyödyntämään digitaalisuuden tarjoamia ratkaisuja opetuksessa.

Se tutustuttaa sinut sähköisen kaupan ympäristöön ja digitaalisen markkinoinnin työkaluihin.

Mitä opit?

Opit suunnittelemaan digitaalisia työkaluja hyödyntävän kokonaisuuden osaksi omaa opetustasi. Kurssi on jaettu kuuteen eri osa-alueeseen joissa kehitetään ja suunnitellaan oma verkkokauppa Shopify-alustalle.

Kurssilla tutustutaan myös muihin digitaalisen markkinoinnin työkaluihin kuten

  • Google AdWords
  • Google Analytics
  • MailChimp sekä
  • Microsoft CRM/Sales. 

Päivien aikana perehdytään myös digitaalisten työkalujen hankintaan ja opetukseen sekä verkkokaupan lainsäädäntöön.

Kenelle?

Koulutus on suunnattu ainoastaan toisen asteen ammatillisen koulutuksen henkilöstölle. Koulutus on Opetushallituksen kustantamaa ja siten opetustoimessa työskenteleville maksutonta.

Koulutus on tarkoitettu sinulle, joka haluat kehittää digiosaamistasi tai syventää sitä. Kurssille mahtuu mukaan 60 opiskelijaa.

Toteutus

Koulutus järjestetään 20.9.2017-13.12.2017 välisenä aikana osittain verkossa ja osittain Metropolian Myyrmäen kampuksella.

Koulutukseen sisältyy kaksi online- eli etätapaamista, kaksi lähityöskentelypäivää sekä etätehtäviä lähipäivien välissä.

Webinaarit

  • ke 20.9. (vko 38)
  • ma 30.10. (vko 44)

Lähipäivät

  • ti 21.11. (vko 47)
  • ke 13.12. (vko 50)

Koska koulutukseen osallistutaan verkossa, tarvitset tietokoneen, jossa on nettiyhteys, kaiuttimet tai kuulokkeet. Verkkoluennot tallennetaan ja voit katsoa niitä myös myöhemmin.

Koulutuksen sisältö

Verkkokaupan kehittäminen

  • Intro: digitaalisten työkalujen hankinta ja opetus
  • Digitaalisen markkinoinnin suunnittelu
  • Verkkokaupan suunnittelu- ja tuotantovaiheet
  • Tavoitteiden asettaminen
  • Laskutus ja palautus sekä lainsäädäntö verkkokaupassa

Verkkokaupan suunnittelu

  • Kilpailuedun kehittäminen
  • Palvelukanavat
  • Asiakaspolut ja kontaktointipisteet
  • Sivukartta ja rautalangat (2kpl)
  • Käsikirjoitus
  • Kuvat ja logo

Verkkokaupan tuotanto

  • Verkkokaupat ja Shopifyn käyttö
  • Teknisten taitojen harjoittelu ja perehtyminen Shopify-verkkokauppa-alustaan.

Asiakashankinta verkossa

  • Hakusanamarkkinointi, Google AdWords ja SEO, AdWordsin käyttöönotto opetuksessa
  • Teknisten taitojen harjoittelu ja perehtyminen Google AdWords -työkaluun
  • Asiakassuhteiden hoito, Microsoft Dynamics CRM/Salesin käyttöönotto opetuksessa
  • Teknisten taitojen harjoittelu ja perehtyminen Microsoft Dynamics CRM/Sales -työkaluun

Lisämyynti verkossa

  • Sähköposti- ja mobiilisuorat, MailChimpin käyttöönotto opetuksessa
  • Teknisten taitojen harjoittelu ja perehtyminen MailChimp-työkaluun

Mittaus ja seuranta verkossa

  • Google Analyticsin käyttöönotto opetuksessa
  • Teknisten taitojen harjoittelu ja perehtyminen Google Analytics -työkaluun
  • Muiden kanavien kuten esim. Facebookin seuranta GA:n avulla

Ilmoittaudu

Koulutus on Opetushallituksen kustantamaa ja siten opetustoimessa työskenteleville maksutonta. Kurssille mahtuu mukaan 60 opiskelijaa.

Ilmoittaudu 18.9.2017 mennessä. Osallistuminen vahvistetaan viimeistään 19.9.

Ilmoittautumiset alla olevan linkin kautta:

https://elomake.metropolia.fi/lomakkeet/19564/lomake.html

 

 

Lisätietoja

Koulutussuunnittelija

Oksan Niemi

oksan.niemi metropolia fi

Opetushallitus on myöntänyt Metropolialle rahoitusta opetustoimen henkilöstökoulutuksen järjestämiseen

  • 2018 kahdeksalle hankkeelle
  • 2017 neljälle hankkeelle
  • 2016 viidelle Metropolian hankkeelle sekä kolmelle yhteistyöhankkeelle, joissa Metropolia on mukana.

Kouluttajat

Pia Hellman

KTT Pia Hellman on suunnitellut ja toteuttanut sekä digimarkkinointia että asiakkuudenhallintaa kotimaisille ja kansainvälisille auto-, vakuutus-/pankki-, telecom-/it- ja vähittäiskaupan yrityksille. Ennen koulutuksen ja konsultoinnin pariin siirtymistä hän toimi projekti-, asiakkuus- ja toimitusjohtajana kansainvälisissä mainos- ja digitoimistoissa 15 vuoden ajan. 

Pirjo Elo

KTM Pirjo Elo opettaa markkinointia Metropolian Liiketalouden osaamisalueella. Ennen siirtymistään koulutuksen pariin hän toimi erilaisissa markkinoinnin ja myynnin tehtävissä globaaleissa yrityksissä 20 vuoden ajan.

Raisa Varsta

KTM Raisa Varsta on ammatillinen opettaja, opinto-ohjaaja ja työnohjaaja, jonka historiasta löytyy sekä brändimarkkinointia että vähittäiskauppakokemusta yli 15 vuoden ajalta. Raisa opettaa Metropoliassa markkinointia ja kerää käytännön kokemusta digimarkkinoinnista oman yritystoiminnan kautta.

Lähiopetus osoitteessa
Leiritie 1, Vantaa

Myyrmäen kampuksen tarkemmat tiedot