BBAT on näyttöön perustuva fysioterapeuttinen menetelmä, jonka avulla pyritään saamaan ihmisen terveyttä edistävät voimavarat käyttöön. BBAT-lähestymistapaa voidaan käyttää ja soveltaa esim. työterveyshuollossa ennaltaehkäisevänä toimintana, kuntoutumisen tukena, stressin- ja/tai kivunhallinnassa. Sitä voidaan hyödyntää myös fysioterapeutin omassa arjessa. Se soveltuu sekä yksilötyöhön että ryhmien kanssa työskentelyyn.

Kohderyhmä

Fysioterapeutit, jotka ovat käyneet BBAT I -kurssin, palauttaneet BBAT I -kurssin jälkeisen raportin ja osallistuneet BBAT II -kurssille. Koulutukseen otetaan 16 osallistujaa.

Koulutuksen hyödyt ja tavoitteet

BARS (Body Awareness Rating Scale) -koulutus on osa Basic Body Awareness terapeutti (BBAT) -koulutusta. BARS on hienovarainen asiakasta kunnioittava arviointimenetelmä ihmisen liikkeen laadun havainnointiin ja ohjaamiseen.

BASIC BODY AWARENESS TERAPEUTTI -koulutuskokonaisuuden voi suorittaa noin kolmessa-neljässä vuodessa. BARS-koulutus on kolmas osa BBAT-terapeuttipätevyyteen johtavaa koulutusta.

Kouluttajat

Kouluttajina toimivat BBAT opettaja, BBAT terapeutti, työfysioterapeutti, NLP Trainer Kirsti Niskala ja BBAT terapeutti, BBAT opettajakandidaatti, Metropolian fysioterapian lehtori Sirpa Ahola.

Varusteet

Lämpimät ja joustavat vaatteet. Harjoittelemme sukkasillamme! Ota BBAT II -koulutuksen jälkeen kirjoittamasi raportti, muistiinpanovälineesi ja kirjasi mukaasi. Ja tietenkin avoin ja ihmettelevä mielesi!

Lisätietoja

Marja Pietiläinen
p. 040 672 5583
marja.pietilainen metropolia fi

 

 

 

Kokemuksia aiemmista koulutuksista

"Kirsti Niskala on loistava opettaja. On hienoa kuulua tähän BBAT koulutus ohjelmaan, koska koulutus perustuu omaan kokemukselliseen oppimiseen. Metropolian järjestelyt toimivat hyvin."

"Koulutus lisäsi varmuutta käyttää BBAT menetelmän tieteellisesti hyväksi havaittua BARS:ia, jolla pystyn perustelemaan menetelmän soveltuvuutta osaksi erityisoppilaitoksen ohjelmaa."

"Koulutus syvensi tietoja entisestään. Sain hyötyä omaan työhyvinvointiini ja nuorten kanssa tekemääni fysioterapiaan."

"Opiskeluryhmässä oli innostava, kannustava ja pohtiva ilmapiiri. Teoriat ja käytännön harjoittelu oli kiitettävästi suunniteltu.

"Tavoitteet puhuttiin alussa auki ja ryhmä tuki hyvin oppimista. Kouluttaja oli erinomainen.
Yhdessä pohtiminen ja reflektointi oli hyödyllistä. On hyvin tärkeätä saada yhdessä jakaa tietoa ja miettiä niitä asioita joita yksikseen pohtii."