ProCom palkitsi Biofore-konseptiauton Vuoden viestintätekona

04.06.2014

Vasemmalta: Kari Luukko (UPM), Elisa Nilsson (UPM) ja Pekka Hautala (Metropolia). Kuva: Olli-Pekka Orpo.

Viestinnän ammattilaisten järjestö ProCom ry on palkinnut Metropolia Ammattikorkeakoulun ja UPM:n Biofore-konseptiauton Vuoden viestintätekona.

Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä maaliskuussa esitelty Biofore-konseptiauto demonstroi biomateriaalien innovatiivista käyttöä autoteollisuudessa. Auton ovat suunnitelleet ja toteuttaneet Metropolia Ammattikorkeakoulun teollisen muotoilun sekä auto- ja konetekniikan opiskelijat.

Valtaosa perinteisesti muovista valmistetuista osista on korvattu konseptiautossa UPM:n korkealaatuisilla ja kestävillä biomateriaaleilla ja polttoaineena se käyttää puupohjaista uusiutuvaa dieseliä UPM BioVernoa.

Biofore-konseptiautosta on kirjoitettu viimeisen vuoden aikana yli 200 mediassa ympäri maailmaa. Lisäksi auto on ollut esillä blogeissa ja sosiaalisen median kanavissa.

Vuoden viestintäteko -palkinnon myöntänyt ProCom nostaa esiin Metropolian ja UPM:n onnistuneen ja kekseliään yhteistyön suomalaisen bioteknologian saralla.

Procomin mukaan UPM on onnistunut uudistumaan perinteisestä metsäteollisuusyrityksestä kansainväliseksi biomateriaaliyhtiöksi. Yhtiön Biofore-strategian viestintä on onnistunut erityisen hyvin kuitupohjaisia biomateriaaleja hyödyntävän Biofore-konseptiauton avulla. Konseptiauto on konkreettinen osoitus kekseliäästä suomalaisesta bioteknologiasta ja se on saavuttanut laajaa kansainvälistä huomiota.

- Opiskelijoidemme ja asiantuntijoidemme innovatiivinen ja tinkimätön työskentely biomateriaalien ja muotoilun parissa on saanut aikaan tulevaisuuteen luotaavan konseptiauton. Metropoliassa on osaamista ja kapasiteettia tarttua isoihinkin haasteisiin, jotka edellyttävät uudenlaista ajattelua, monialaista osaamista sekä kykyä ratkoa niitä inspiroivassa yhteistyössä, projektijohtaja Pekka Hautala Metropoliasta sanoo.

- Olemme ylpeitä yhteistyöstä Metropolian autoalan ja teollisen muotoilun opiskelijoiden kanssa, sekä siitä mitä olemme yhdessä saavuttaneet, UPM:n brändi- ja viestintäjohtaja Elisa Nilsson sanoo.

Vuoden viestintäteko julkaistiin 3.6.2014 ProCom-päivässä Helsingin Kalastajatorpalla. Palkintoa olivat vastaanottamassa Metropolian projektijohtaja Pekka Hautala ja UPM:n viestintä- ja brändijohtaja Elisa Nilsson.

Lisätietoja

  • Pekka Hautala, projektijohtaja, Metropolia Ammattikorkeakoulu, puh. 050 048 3786, etunimi.sukunimi@metropolia.fi
  • Elisa Nilsson, brändi- ja viestintäjohtaja, UPM, puh. 0204 16 7806

Katso Biofore-konseptiauton video YouTubesta
Biofore-konseptiauton englanninkielinen verkkosivu

ProComin tiedote vuoden 2014 Viestintäpalkintojen saajista


Biofore-auto on esillä kesän aikana muun muassa seuraavissa tapahtumissa:

  • 3.-6.6. Pulpaper-messut, Helsingin messukeskus (ammattilaistapahtuma), Helsinki.
  • 26.7. Jaakon päivä, Pietarsaari.
  • 8.8. UPM Säynätsalon tehtaan avoimet ovet, Jyväskylä.
  • 30.9. Biofore-auto on katsastettu tieliikennekäyttöön ja saatat tavata auton kaupunkiliikenteessä.

Muuta maailmaa kanssamme

Tule mukaan muutosta vauhdittavaan varainhankintakampanjaamme. Lahjoita euro, joka tukee yhteistä tulevaisuuttamme. Kiitos lahjoituksesta!

metropolia.fi/lahjoita


Laptitec Oy tukee lahjoituksellaan Metropoliaa

22.10.2018

Laptitec Oy on talotekniikkapalveluja tarjoava yritys, jonka kohteita ovat asunnot, liike- ja palvelutilat, pientalot sekä putkiremontit. Palveluvalikoima sisältää LVI-, sähkö- sekä automaatioratkaisujen suunnittelun ja toteutuksen. Putkiremonttikohteisiin yritys t...

Lue lisää

Lahjoitus Helsingin rakennusmestarit ja -insinöörit amk ry:ltä

19.10.2018

Helsingin Rakennusmestarit ja -insinöörit AMK ry. on tehnyt lahjoituksen Metropolialle. Se on halunnut siten osallistua pääkaupunkiseudun ainoan suomenkielisen amk-insinöörikouluttajan ja Suomen suurimman ammattikorkeakoulun varainhankintakampanjaan. Yhdistyksen tarkoit...

Lue lisää

Media-alan tutkimussäätiö ja Kunnallisneuvos C.V. Åkerlundin säätiö tukevat Metropolian graafisen tekniikan kehittämistä

17.10.2018

Metropolia on saanut kaksi merkittävää apurahaa, joiden päämääränä on säilyttää ja kehittää graafisen tekniikan koulutusta sekä lisätä sen vetovoimaa opiskelijoiden keskuudessa. Media-alan tutkimussääti&ou...

Lue lisää

Helsingin Graafinen Klubi ry lahjoittanut Metropolialle

17.10.2018

Metropolia − ja sen edeltäjä EVTEK − on tuottanut vuosikymmenten ajan graafisen tekniikan insinöörejä teollisuuden ja mediayhtiöiden palvelukseen. Viestinnän ala on ollut pitkään murroksessa ja aivan ensimmäisten joukossa se on kohdannut ...

Lue lisää

16.10.2018

Leppävaaran kampuksella yövyttiin Hackathonin merkeissä

Metropolian Leppävaaran kampuksella järjestetty Hackathon toi kahden päivän ajaksi yhteen noin kolmekymmentä korkeakouluopiskelijaa ympäri Suomea. Opiskelijoiden tehtävänä oli keksiä uusia avoimen datan sovelluksia startup-yritysten tukemana. Kattoteemana...

Lue lisää

12.10.2018

Miten kestävyysmuutos voi toteutua kaupungissa? - Eko-Viikin asuinalue tutkimuskohteena

”Helsinki kasvaa nopeasti. Arviolta 7000-8000 asukasta muuttaa tai syntyy Helsinkiin vuosittain. Millä tavalla tämä tehdään ekologisesti, taloudellisesti ja sosiaalisesti kestävällä tavalla?” Kimmo Kuisma, Helsingin kaupunginkanslian projektijohtaja kys...

Lue lisää

12.10.2018

Nordic Business Forum täytti A-auditorion Myyrmäen kampuksella 26.-27.9.2018

Nordic Business Forumista on tullut viime vuosina yksi maailman merkittävimmistä yritysjohdon konferensseista. Nordic Business Forumin live-striimausta ja huippu-puhujia oli katsomassa täysi tupa liiketalouden opiskelijoita ja henkilökuntaa. Tänä syksynä teemoina olivat...

Lue lisää


1 - 7 / 1592

Tilaa uutiset RSS-syötteenä

 

Uutiskirje

Tilaa Metropolian uutiskirje

Tilaa Metropolian uutiskirje, joka ilmestyy 4-6 kertaa vuodessa.

Uutiskirjeet 2018

Uutiskirjeet 2017

Uutiskirjeet 2016

Uutiskirjeet 2015