ProCom palkitsi Biofore-konseptiauton Vuoden viestintätekona

04.06.2014

Vasemmalta: Kari Luukko (UPM), Elisa Nilsson (UPM) ja Pekka Hautala (Metropolia). Kuva: Olli-Pekka Orpo.

Viestinnän ammattilaisten järjestö ProCom ry on palkinnut Metropolia Ammattikorkeakoulun ja UPM:n Biofore-konseptiauton Vuoden viestintätekona.

Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä maaliskuussa esitelty Biofore-konseptiauto demonstroi biomateriaalien innovatiivista käyttöä autoteollisuudessa. Auton ovat suunnitelleet ja toteuttaneet Metropolia Ammattikorkeakoulun teollisen muotoilun sekä auto- ja konetekniikan opiskelijat.

Valtaosa perinteisesti muovista valmistetuista osista on korvattu konseptiautossa UPM:n korkealaatuisilla ja kestävillä biomateriaaleilla ja polttoaineena se käyttää puupohjaista uusiutuvaa dieseliä UPM BioVernoa.

Biofore-konseptiautosta on kirjoitettu viimeisen vuoden aikana yli 200 mediassa ympäri maailmaa. Lisäksi auto on ollut esillä blogeissa ja sosiaalisen median kanavissa.

Vuoden viestintäteko -palkinnon myöntänyt ProCom nostaa esiin Metropolian ja UPM:n onnistuneen ja kekseliään yhteistyön suomalaisen bioteknologian saralla.

Procomin mukaan UPM on onnistunut uudistumaan perinteisestä metsäteollisuusyrityksestä kansainväliseksi biomateriaaliyhtiöksi. Yhtiön Biofore-strategian viestintä on onnistunut erityisen hyvin kuitupohjaisia biomateriaaleja hyödyntävän Biofore-konseptiauton avulla. Konseptiauto on konkreettinen osoitus kekseliäästä suomalaisesta bioteknologiasta ja se on saavuttanut laajaa kansainvälistä huomiota.

- Opiskelijoidemme ja asiantuntijoidemme innovatiivinen ja tinkimätön työskentely biomateriaalien ja muotoilun parissa on saanut aikaan tulevaisuuteen luotaavan konseptiauton. Metropoliassa on osaamista ja kapasiteettia tarttua isoihinkin haasteisiin, jotka edellyttävät uudenlaista ajattelua, monialaista osaamista sekä kykyä ratkoa niitä inspiroivassa yhteistyössä, projektijohtaja Pekka Hautala Metropoliasta sanoo.

- Olemme ylpeitä yhteistyöstä Metropolian autoalan ja teollisen muotoilun opiskelijoiden kanssa, sekä siitä mitä olemme yhdessä saavuttaneet, UPM:n brändi- ja viestintäjohtaja Elisa Nilsson sanoo.

Vuoden viestintäteko julkaistiin 3.6.2014 ProCom-päivässä Helsingin Kalastajatorpalla. Palkintoa olivat vastaanottamassa Metropolian projektijohtaja Pekka Hautala ja UPM:n viestintä- ja brändijohtaja Elisa Nilsson.

Lisätietoja

  • Pekka Hautala, projektijohtaja, Metropolia Ammattikorkeakoulu, puh. 050 048 3786, etunimi.sukunimi@metropolia.fi
  • Elisa Nilsson, brändi- ja viestintäjohtaja, UPM, puh. 0204 16 7806

Katso Biofore-konseptiauton video YouTubesta
Biofore-konseptiauton englanninkielinen verkkosivu

ProComin tiedote vuoden 2014 Viestintäpalkintojen saajista


Biofore-auto on esillä kesän aikana muun muassa seuraavissa tapahtumissa:

  • 3.-6.6. Pulpaper-messut, Helsingin messukeskus (ammattilaistapahtuma), Helsinki.
  • 26.7. Jaakon päivä, Pietarsaari.
  • 8.8. UPM Säynätsalon tehtaan avoimet ovet, Jyväskylä.
  • 30.9. Biofore-auto on katsastettu tieliikennekäyttöön ja saatat tavata auton kaupunkiliikenteessä.

Muuta maailmaa kanssamme

Tule mukaan muutosta vauhdittavaan varainhankintakampanjaamme. Lahjoita euro, joka tukee yhteistä tulevaisuuttamme. Kiitos lahjoituksesta!

metropolia.fi/lahjoita


Insinööritoimisto Tauno Nissinen Oy:ltä lahjoitus Metropolialle

14.08.2018

Tauno Nissinen Oy, Suomen yksi johtavista sähkötekniseen suunnitteluun erikoistuneista toimistoista, on tehnyt elokuun alussa lahjoituksen Metropolialle. Yli 60 vuotta alalla toiminut yritys on koko olemassaolonsa aikana panostanut käyttäjälähtöiseen ja laaduk...

Lue lisää

Autourheilijasta autoinsinööriksi Iso-Britanniaan – Jenni Kurki-Suonion alumnitarina

06.08.2018

Kaukana ovat ajat kun insinööri- ja autotekninen osaaminen olivat lähinnä miesten maailmaa. Autourheilutaustan omaava ja Metropolia Ammattikorkeakoulusta autosähköinsinööriksi vuonna 2012 valmistunut 29-vuotias Jenni Kurki-Suonio kannustaa mielellään...

Lue lisää

Metropolia mukana SuomiAreenassa keskustelemassa työn murroksen haasteista ja mahdollisuuksista

23.07.2018

Metropolia Ammattikorkeakoulun, Suora Työ Oy:n ja Teollisuusliiton yhteistyössä SuomiAreenassa järjestämä paneelikeskustelu #KelpaankoMinä – tarvitaanko työelämässä Tinderiä? sai helteisessä Porissa yleisöltä innokkaan ...

Lue lisää

OP aloittaa tekoälyn valmennusohjelman – tähtäimessä tekoälyn käyttöönotto ja osaamisen uudistaminen

12.07.2018

OP Ryhmä toteuttaa syksyllä 2018 tekoälyn koulutuspilotin 20 työntekijälleen yhteistyössä Metropolian kanssa. Valmennuksen tavoitteena on luoda perusta tekoälyn hyödyntämisessä tarvittavalle ymmärrykselle ja oppia soveltamaan tekoälyn ...

Lue lisää

29.06.2018

Stiftelsen Emilie och Rudolf Gesellius fond tukee apurahallaan Metropolian ruotsinkielistä oopperaproduktiota

Stiftelsen Emilie och Rudolf Gesellius fond on myöntänyt apurahan Metropolian oopperakoulutuksen Kung Karls jakt -produktioon. Tuki on tarkoitettu erityisesti koululaisnäytännön järjestämiseen ja yleisöyhteistyöhön ruots...

Lue lisää

28.06.2018

Intensiivinen kampusmuuttojen loppuvuosi

Metropoliassa eletään intensiivistä kampusmuuttojen aikaa loppuvuosi. Korkeakoulun toiminnot keskitetään 20 toimipisteestä neljälle kampukselle usean vuoden muutoksena. Intensiivisin muuttojen suma jatkuu loppuvuoden.
Jatkossa Metropolian kampukset sijaitsevat Espoon L...

Lue lisää

28.06.2018

Opiskelijavalinnat julkaistu — Metropoliassa aloittaa 3300 uutta opiskelijaa

Kevään 2018 korkeakoulujen yhteishaun opiskelijavalinnan tulokset on julkaistu. Metropoliassa aloittaa opintonsa syksyllä noin 3300 uutta opiskelijaa, joista tekniikan alalla noin 1558, sosiaali- ja terveysalalla 872, liiketaloudessa 409 ja kulttuurialalla 461 uutta opiskeli...

Lue lisää


1 - 7 / 1557

Tilaa uutiset RSS-syötteenä

 

Uutiskirje

Tilaa Metropolian uutiskirje

Tilaa Metropolian uutiskirje, joka ilmestyy 4-6 kertaa vuodessa.

Uutiskirjeet 2018

Uutiskirjeet 2017

Uutiskirjeet 2016

Uutiskirjeet 2015