ProCom palkitsi Biofore-konseptiauton Vuoden viestintätekona

04.06.2014

Vasemmalta: Kari Luukko (UPM), Elisa Nilsson (UPM) ja Pekka Hautala (Metropolia). Kuva: Olli-Pekka Orpo.

Viestinnän ammattilaisten järjestö ProCom ry on palkinnut Metropolia Ammattikorkeakoulun ja UPM:n Biofore-konseptiauton Vuoden viestintätekona.

Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä maaliskuussa esitelty Biofore-konseptiauto demonstroi biomateriaalien innovatiivista käyttöä autoteollisuudessa. Auton ovat suunnitelleet ja toteuttaneet Metropolia Ammattikorkeakoulun teollisen muotoilun sekä auto- ja konetekniikan opiskelijat.

Valtaosa perinteisesti muovista valmistetuista osista on korvattu konseptiautossa UPM:n korkealaatuisilla ja kestävillä biomateriaaleilla ja polttoaineena se käyttää puupohjaista uusiutuvaa dieseliä UPM BioVernoa.

Biofore-konseptiautosta on kirjoitettu viimeisen vuoden aikana yli 200 mediassa ympäri maailmaa. Lisäksi auto on ollut esillä blogeissa ja sosiaalisen median kanavissa.

Vuoden viestintäteko -palkinnon myöntänyt ProCom nostaa esiin Metropolian ja UPM:n onnistuneen ja kekseliään yhteistyön suomalaisen bioteknologian saralla.

Procomin mukaan UPM on onnistunut uudistumaan perinteisestä metsäteollisuusyrityksestä kansainväliseksi biomateriaaliyhtiöksi. Yhtiön Biofore-strategian viestintä on onnistunut erityisen hyvin kuitupohjaisia biomateriaaleja hyödyntävän Biofore-konseptiauton avulla. Konseptiauto on konkreettinen osoitus kekseliäästä suomalaisesta bioteknologiasta ja se on saavuttanut laajaa kansainvälistä huomiota.

- Opiskelijoidemme ja asiantuntijoidemme innovatiivinen ja tinkimätön työskentely biomateriaalien ja muotoilun parissa on saanut aikaan tulevaisuuteen luotaavan konseptiauton. Metropoliassa on osaamista ja kapasiteettia tarttua isoihinkin haasteisiin, jotka edellyttävät uudenlaista ajattelua, monialaista osaamista sekä kykyä ratkoa niitä inspiroivassa yhteistyössä, projektijohtaja Pekka Hautala Metropoliasta sanoo.

- Olemme ylpeitä yhteistyöstä Metropolian autoalan ja teollisen muotoilun opiskelijoiden kanssa, sekä siitä mitä olemme yhdessä saavuttaneet, UPM:n brändi- ja viestintäjohtaja Elisa Nilsson sanoo.

Vuoden viestintäteko julkaistiin 3.6.2014 ProCom-päivässä Helsingin Kalastajatorpalla. Palkintoa olivat vastaanottamassa Metropolian projektijohtaja Pekka Hautala ja UPM:n viestintä- ja brändijohtaja Elisa Nilsson.

Lisätietoja

  • Pekka Hautala, projektijohtaja, Metropolia Ammattikorkeakoulu, puh. 050 048 3786, etunimi.sukunimi@metropolia.fi
  • Elisa Nilsson, brändi- ja viestintäjohtaja, UPM, puh. 0204 16 7806

Katso Biofore-konseptiauton video YouTubesta
Biofore-konseptiauton englanninkielinen verkkosivu

ProComin tiedote vuoden 2014 Viestintäpalkintojen saajista


Biofore-auto on esillä kesän aikana muun muassa seuraavissa tapahtumissa:

  • 3.-6.6. Pulpaper-messut, Helsingin messukeskus (ammattilaistapahtuma), Helsinki.
  • 26.7. Jaakon päivä, Pietarsaari.
  • 8.8. UPM Säynätsalon tehtaan avoimet ovet, Jyväskylä.
  • 30.9. Biofore-auto on katsastettu tieliikennekäyttöön ja saatat tavata auton kaupunkiliikenteessä.

Muuta maailmaa kanssamme

Tule mukaan muutosta vauhdittavaan varainhankintakampanjaamme. Lahjoita euro, joka tukee yhteistä tulevaisuuttamme. Kiitos lahjoituksesta!

metropolia.fi/lahjoita


OP aloittaa tekoälyn valmennusohjelman – tähtäimessä tekoälyn käyttöönotto ja osaamisen uudistaminen

12.07.2018

OP Ryhmä toteuttaa syksyllä 2018 tekoälyn koulutuspilotin 20 työntekijälleen yhteistyössä Metropolian kanssa. Valmennuksen tavoitteena on luoda perusta tekoälyn hyödyntämisessä tarvittavalle ymmärrykselle ja oppia soveltamaan tekoälyn ...

Lue lisää

Stiftelsen Emilie och Rudolf Gesellius fond tukee apurahallaan Metropolian ruotsinkielistä oopperaproduktiota

29.06.2018

Stiftelsen Emilie och Rudolf Gesellius fond on myöntänyt apurahan Metropolian oopperakoulutuksen Kung Karls jakt -produktioon. Tuki on tarkoitettu erityisesti koululaisnäytännön järjestämiseen ja yleisöyhteistyöhön ...

Lue lisää

Intensiivinen kampusmuuttojen loppuvuosi

28.06.2018

Metropoliassa eletään intensiivistä kampusmuuttojen aikaa loppuvuosi. Korkeakoulun toiminnot keskitetään 20 toimipisteestä neljälle kampukselle usean vuoden muutoksena. Intensiivisin muuttojen suma jatkuu loppuvuoden.
Jatkossa Metropolian kampukset sijaitsevat Esp...

Lue lisää

Opiskelijavalinnat julkaistu — Metropoliassa aloittaa 3300 uutta opiskelijaa

28.06.2018

Kevään 2018 korkeakoulujen yhteishaun opiskelijavalinnan tulokset on julkaistu. Metropoliassa aloittaa opintonsa syksyllä noin 3300 uutta opiskelijaa, joista tekniikan alalla noin 1558, sosiaali- ja terveysalalla 872, liiketaloudessa 409 ja kulttuurialalla 461 uutta opi...

Lue lisää

27.06.2018

Opetushallitus on myöntänyt valtionavustusta 1 080 000 euroa hankkeelle Korkeasti koulutettujen maahanmuuttajien osaaminen käyttöön Suomessa

Vuodesta 2016 alkaen Metropolia on tarjonnut SIMHE-palveluja (Supporting Immigrants in Higher Education in Finland) maahanmuuttajien osaamisen tunnistamiseksi ja heidän ohjaamiseksi tarkoituksenmukaisille koulutus- ja urapoluille.
Hankkeessa Metropolia tulee luomaan yhteistyössä pä&a...

Lue lisää

25.06.2018

Svenska kulturfonden tukee ruotsinkielisen oopperaproduktion tuottamista 24 000 eurolla

Svenska kulturfonden on myöntänyt 24 000 euron apurahan Metropolian musiikin ensimmäisen ruotsinkielisen oopperaproduktion toteuttamiseen. Teokseksi on valittu Fredrik Paciuksen ooppera Kaarle-kuninkaan metsästys (Kung Karls jakt), vuodelta 1856.
”Suomen musiikin isän...

Lue lisää

21.06.2018

STEK ry tukee Myllypuron kampuksen kehittämistä

Sähköturvallisuuden edistämiskeskus ry (STEK) tukee parhaillaan valmistumassa olevan Myllypuron kampuksen kehittämistä myöntämällään apurahalla.
Talotekniikan koulutuksessa on jo lähdetty kehittämään valmiuksia kerätä kampus...

Lue lisää


1 - 7 / 1554

Tilaa uutiset RSS-syötteenä

 

Uutiskirje

Tilaa Metropolian uutiskirje

Tilaa Metropolian uutiskirje, joka ilmestyy 4-6 kertaa vuodessa.

Uutiskirjeet 2018

Uutiskirjeet 2017

Uutiskirjeet 2016

Uutiskirjeet 2015