Liiketalouden alumnit menestyivät Young Lions Finland -kilpailussa

29.05.2015

Kuvat: Henri Ilanen

Metropolian liiketalouden alumnit Janna Timonen ja Heidi Törmikoski ovat menestyneet
Kärkimedian järjestämässä Young Lions Finland -kilpailussa saavuttamalla 1. sijan mediakategoriassa. Kilpailu pidettiin maaliskuussa 2015 ja voittajat julkistettiin palkintojen jakotilaisuudessa 16.4.2015.

Young Lions Finland on kilpailu nuorille ja lahjakkaille markkinoinnin ammattilaisille. Kilpailussa on viisi kategoriaa: Print, Cyber, Film, Media ja Marketers. Kärkimedia on järjestänyt kilpailun vuodesta 2006.

Toimeksiantona tänä vuonna oli suunnitella Mannerheimin Lastensuojeluliitolle kampanja, jonka avulla järjestö saisi 10 000 uutta jäsentä kolmessa vuodessa. Tarkoituksena oli myös sitouttaa uudet jäsenet järjestön toimintaan sekä lisätä MLL-brändin tunnettuutta. Janna Timonen ja Heidi Törmikoski ansaitsivat kultaa uutta segmenttiä tavoittelevalla, vakuuttavalla ja innovatiivisella Brohood-kampanjallaan.

Inspiraatiota Brohood-kampanjalleen kaksikko sai ystäväpiireistään, joissa on paljon tuoreita isiä. Taustatutkimus ja tuoreiden isien kanssa keskustelu sai heidät oivaltamaan tämän lähes koskemattoman segmentin potentiaalin. Heidi Törmikoski kertoo, että toisten ryhmien työt olivat joko hyvin naispainotteisia tai yritetty suunnata kaikille. Kaksikko uskookin, että juuri heidän oivaltava näkökulmansa erotti heidät kilpailijoista. Tuomaristo nimesi voiton perusteluiksi energisen esityksen sekä erinomaisen tavan käyttää dataa hyödyksi.

Kansainvälistä tunnustusta tavoittelemaan Cannesiin

Kilpailun taso oli kova ja aikaa tehtävänannon toteuttamiseen vain kolme vuorokautta. Heidi Törmikoski ja Janna Timonen kertovat puurtaneensa joka päivä aina iltamyöhään asti. ”Suklaan ja pizzan voimalla työskenneltiin”, Heidi naurahtaa.

Suurin hyöty kilpailusta oli kaksikon mukaan itsevarmuuden kohoaminen. ”Oli mahtavaa päästä kokeilemaan omia ideoita ja saada se oma ääni esille”, Heidi Törmikoski kuvailee. Naiset uskovat voiton tuovan vielä tulevaisuudessa paljon uusia ja mielenkiintoisia mahdollisuuksia.

Suomen kilpailun kategoria-voittajina Timonen ja Törmikoski saavat mahdollisuuden hankkia osaamisestaan myös kansainvälistä tunnustusta 21.-27.6 Ranskassa pidettävässä Cannes Lions International Festival of Creativity -festivaalissa, joka lukeutuu maailman suurimpiin markkinointi- ja mainosalan tapahtumiin.

Cannesiin kaksikko lähtee jännittynein, mutta odottavaisin mielin. Siellä heitä odottaa upea tapahtuma, jossa he pääsevät kuulemaan alan huippuosaajien luentoja ja näyttämään kyntensä kansainväliselle tuomaristolle. Koko matkaa he eivät kuitenkaan aio käyttää työntekoon tai opiskeluun. ”Me jäädään sinne vielä omakustanteisesti pariksi päiväksi nauttimaan”, Janna kertoo.

Janna Timosta ja Heidi Törmikoskea haastattelivat Metropolian liiketalouden opiskelijat Mikko Santonen (teksti) ja Henri Ilanen (kuvat).
Editointi: Metropolian viestintä

Lisätiedot:
Lehtori Raisa Varsta
etunimi.sukunimi@metropolia.fi
p. 040 017 1517


Muuta maailmaa kanssamme

Tule mukaan muutosta vauhdittavaan varainhankintakampanjaamme. Lahjoita euro, joka tukee yhteistä tulevaisuuttamme. Kiitos lahjoituksesta!

metropolia.fi/lahjoita


Kliinisen radiografiatieteen dosentin arvo FT Eija Metsälälle

16.08.2018

Turun yliopiston rehtori Kalervo Väänänen myönsi Metropolia Ammattikorkeakoulun Terveysalan tutkimuspalvelut ja palvelujohtaminen -osaamisalueella työskentelevälle yliopettaja FT Eija Metsälälle kliinisen radiografiatieteen dosentin arvonimen 15.6.2018. Kysees...

Lue lisää

Insinööritoimisto Tauno Nissinen Oy:ltä lahjoitus Metropolialle

14.08.2018

Tauno Nissinen Oy, Suomen yksi johtavista sähkötekniseen suunnitteluun erikoistuneista toimistoista, on tehnyt elokuun alussa lahjoituksen Metropolialle. Yli 60 vuotta alalla toiminut yritys on koko olemassaolonsa aikana panostanut käyttäjälähtöiseen ja laaduk...

Lue lisää

Autourheilijasta autoinsinööriksi Iso-Britanniaan – Jenni Kurki-Suonion alumnitarina

06.08.2018

Kaukana ovat ajat kun insinööri- ja autotekninen osaaminen olivat lähinnä miesten maailmaa. Autourheilutaustan omaava ja Metropolia Ammattikorkeakoulusta autosähköinsinööriksi vuonna 2012 valmistunut 29-vuotias Jenni Kurki-Suonio kannustaa mielellään...

Lue lisää

Metropolia mukana SuomiAreenassa keskustelemassa työn murroksen haasteista ja mahdollisuuksista

23.07.2018

Metropolia Ammattikorkeakoulun, Suora Työ Oy:n ja Teollisuusliiton yhteistyössä SuomiAreenassa järjestämä paneelikeskustelu #KelpaankoMinä – tarvitaanko työelämässä Tinderiä? sai helteisessä Porissa yleisöltä innokkaan ...

Lue lisää

12.07.2018

OP aloittaa tekoälyn valmennusohjelman – tähtäimessä tekoälyn käyttöönotto ja osaamisen uudistaminen

OP Ryhmä toteuttaa syksyllä 2018 tekoälyn koulutuspilotin 20 työntekijälleen yhteistyössä Metropolian kanssa. Valmennuksen tavoitteena on luoda perusta tekoälyn hyödyntämisessä tarvittavalle ymmärrykselle ja oppia soveltamaan tekoälyn tekni...

Lue lisää

29.06.2018

Stiftelsen Emilie och Rudolf Gesellius fond tukee apurahallaan Metropolian ruotsinkielistä oopperaproduktiota

Stiftelsen Emilie och Rudolf Gesellius fond on myöntänyt apurahan Metropolian oopperakoulutuksen Kung Karls jakt -produktioon. Tuki on tarkoitettu erityisesti koululaisnäytännön järjestämiseen ja yleisöyhteistyöhön ruots...

Lue lisää

28.06.2018

Intensiivinen kampusmuuttojen loppuvuosi

Metropoliassa eletään intensiivistä kampusmuuttojen aikaa loppuvuosi. Korkeakoulun toiminnot keskitetään 20 toimipisteestä neljälle kampukselle usean vuoden muutoksena. Intensiivisin muuttojen suma jatkuu loppuvuoden.
Jatkossa Metropolian kampukset sijaitsevat Espoon L...

Lue lisää


1 - 7 / 1558

Tilaa uutiset RSS-syötteenä

 

Uutiskirje

Tilaa Metropolian uutiskirje

Tilaa Metropolian uutiskirje, joka ilmestyy 4-6 kertaa vuodessa.

Uutiskirjeet 2018

Uutiskirjeet 2017

Uutiskirjeet 2016

Uutiskirjeet 2015