Liiketalouden alumnit menestyivät Young Lions Finland -kilpailussa

29.05.2015

Kuvat: Henri Ilanen

Metropolian liiketalouden alumnit Janna Timonen ja Heidi Törmikoski ovat menestyneet
Kärkimedian järjestämässä Young Lions Finland -kilpailussa saavuttamalla 1. sijan mediakategoriassa. Kilpailu pidettiin maaliskuussa 2015 ja voittajat julkistettiin palkintojen jakotilaisuudessa 16.4.2015.

Young Lions Finland on kilpailu nuorille ja lahjakkaille markkinoinnin ammattilaisille. Kilpailussa on viisi kategoriaa: Print, Cyber, Film, Media ja Marketers. Kärkimedia on järjestänyt kilpailun vuodesta 2006.

Toimeksiantona tänä vuonna oli suunnitella Mannerheimin Lastensuojeluliitolle kampanja, jonka avulla järjestö saisi 10 000 uutta jäsentä kolmessa vuodessa. Tarkoituksena oli myös sitouttaa uudet jäsenet järjestön toimintaan sekä lisätä MLL-brändin tunnettuutta. Janna Timonen ja Heidi Törmikoski ansaitsivat kultaa uutta segmenttiä tavoittelevalla, vakuuttavalla ja innovatiivisella Brohood-kampanjallaan.

Inspiraatiota Brohood-kampanjalleen kaksikko sai ystäväpiireistään, joissa on paljon tuoreita isiä. Taustatutkimus ja tuoreiden isien kanssa keskustelu sai heidät oivaltamaan tämän lähes koskemattoman segmentin potentiaalin. Heidi Törmikoski kertoo, että toisten ryhmien työt olivat joko hyvin naispainotteisia tai yritetty suunnata kaikille. Kaksikko uskookin, että juuri heidän oivaltava näkökulmansa erotti heidät kilpailijoista. Tuomaristo nimesi voiton perusteluiksi energisen esityksen sekä erinomaisen tavan käyttää dataa hyödyksi.

Kansainvälistä tunnustusta tavoittelemaan Cannesiin

Kilpailun taso oli kova ja aikaa tehtävänannon toteuttamiseen vain kolme vuorokautta. Heidi Törmikoski ja Janna Timonen kertovat puurtaneensa joka päivä aina iltamyöhään asti. ”Suklaan ja pizzan voimalla työskenneltiin”, Heidi naurahtaa.

Suurin hyöty kilpailusta oli kaksikon mukaan itsevarmuuden kohoaminen. ”Oli mahtavaa päästä kokeilemaan omia ideoita ja saada se oma ääni esille”, Heidi Törmikoski kuvailee. Naiset uskovat voiton tuovan vielä tulevaisuudessa paljon uusia ja mielenkiintoisia mahdollisuuksia.

Suomen kilpailun kategoria-voittajina Timonen ja Törmikoski saavat mahdollisuuden hankkia osaamisestaan myös kansainvälistä tunnustusta 21.-27.6 Ranskassa pidettävässä Cannes Lions International Festival of Creativity -festivaalissa, joka lukeutuu maailman suurimpiin markkinointi- ja mainosalan tapahtumiin.

Cannesiin kaksikko lähtee jännittynein, mutta odottavaisin mielin. Siellä heitä odottaa upea tapahtuma, jossa he pääsevät kuulemaan alan huippuosaajien luentoja ja näyttämään kyntensä kansainväliselle tuomaristolle. Koko matkaa he eivät kuitenkaan aio käyttää työntekoon tai opiskeluun. ”Me jäädään sinne vielä omakustanteisesti pariksi päiväksi nauttimaan”, Janna kertoo.

Janna Timosta ja Heidi Törmikoskea haastattelivat Metropolian liiketalouden opiskelijat Mikko Santonen (teksti) ja Henri Ilanen (kuvat).
Editointi: Metropolian viestintä

Lisätiedot:
Lehtori Raisa Varsta
etunimi.sukunimi@metropolia.fi
p. 040 017 1517


Muuta maailmaa kanssamme

Tule mukaan muutosta vauhdittavaan varainhankintakampanjaamme. Lahjoita euro, joka tukee yhteistä tulevaisuuttamme. Kiitos lahjoituksesta!

metropolia.fi/lahjoita


OP aloittaa tekoälyn valmennusohjelman – tähtäimessä tekoälyn käyttöönotto ja osaamisen uudistaminen

12.07.2018

OP Ryhmä toteuttaa syksyllä 2018 tekoälyn koulutuspilotin 20 työntekijälleen yhteistyössä Metropolian kanssa. Valmennuksen tavoitteena on luoda perusta tekoälyn hyödyntämisessä tarvittavalle ymmärrykselle ja oppia soveltamaan tekoälyn ...

Lue lisää

Stiftelsen Emilie och Rudolf Gesellius fond tukee apurahallaan Metropolian ruotsinkielistä oopperaproduktiota

29.06.2018

Stiftelsen Emilie och Rudolf Gesellius fond on myöntänyt apurahan Metropolian oopperakoulutuksen Kung Karls jakt -produktioon. Tuki on tarkoitettu erityisesti koululaisnäytännön järjestämiseen ja yleisöyhteistyöhön ...

Lue lisää

Intensiivinen kampusmuuttojen loppuvuosi

28.06.2018

Metropoliassa eletään intensiivistä kampusmuuttojen aikaa loppuvuosi. Korkeakoulun toiminnot keskitetään 20 toimipisteestä neljälle kampukselle usean vuoden muutoksena. Intensiivisin muuttojen suma jatkuu loppuvuoden.
Jatkossa Metropolian kampukset sijaitsevat Esp...

Lue lisää

Opiskelijavalinnat julkaistu — Metropoliassa aloittaa 3300 uutta opiskelijaa

28.06.2018

Kevään 2018 korkeakoulujen yhteishaun opiskelijavalinnan tulokset on julkaistu. Metropoliassa aloittaa opintonsa syksyllä noin 3300 uutta opiskelijaa, joista tekniikan alalla noin 1558, sosiaali- ja terveysalalla 872, liiketaloudessa 409 ja kulttuurialalla 461 uutta opi...

Lue lisää

27.06.2018

Opetushallitus on myöntänyt valtionavustusta 1 080 000 euroa hankkeelle Korkeasti koulutettujen maahanmuuttajien osaaminen käyttöön Suomessa

Vuodesta 2016 alkaen Metropolia on tarjonnut SIMHE-palveluja (Supporting Immigrants in Higher Education in Finland) maahanmuuttajien osaamisen tunnistamiseksi ja heidän ohjaamiseksi tarkoituksenmukaisille koulutus- ja urapoluille.
Hankkeessa Metropolia tulee luomaan yhteistyössä pä&a...

Lue lisää

25.06.2018

Svenska kulturfonden tukee ruotsinkielisen oopperaproduktion tuottamista 24 000 eurolla

Svenska kulturfonden on myöntänyt 24 000 euron apurahan Metropolian musiikin ensimmäisen ruotsinkielisen oopperaproduktion toteuttamiseen. Teokseksi on valittu Fredrik Paciuksen ooppera Kaarle-kuninkaan metsästys (Kung Karls jakt), vuodelta 1856.
”Suomen musiikin isän...

Lue lisää

21.06.2018

STEK ry tukee Myllypuron kampuksen kehittämistä

Sähköturvallisuuden edistämiskeskus ry (STEK) tukee parhaillaan valmistumassa olevan Myllypuron kampuksen kehittämistä myöntämällään apurahalla.
Talotekniikan koulutuksessa on jo lähdetty kehittämään valmiuksia kerätä kampus...

Lue lisää


1 - 7 / 1554

Tilaa uutiset RSS-syötteenä

 

Uutiskirje

Tilaa Metropolian uutiskirje

Tilaa Metropolian uutiskirje, joka ilmestyy 4-6 kertaa vuodessa.

Uutiskirjeet 2018

Uutiskirjeet 2017

Uutiskirjeet 2016

Uutiskirjeet 2015