Markkinoinnin, myynnin ja verkkokaupan digiosaaja -erikoistumiskoulutus

Haussa uusi ura digimarkkinoinnin ja -myynnin parissa? Hae nyt maksuttomaan Digiosaaja-koulutukseen!

Opit käytännön työskentelyn kautta parhaiden ammattilaisten ohjauksessa digitaalisuudesta laaja-alaisesti. Koulutusmoduulit sisältävät kokonaisuuksia liittyen digitaalisiin aihealueisiin kuten

  • strateginen muutosjohtaminen
  • digitaalisuus palveluliiketoiminnassa
  • asiakaslähtöiset kehittämismenetelmät ja
  • verkkokaupan menestyksen kulmakivet.

Lisäksi suoritat osana koulutusta HubSpot, Google Ads ja Google Analytics -sertifikaatit.

Kehitä digiosaamistasi

Koulutus on suunnattu jo työelämässä toimineille toisen asteen tutkinnon (yo, merkonomi tms.) omaaville henkilöille, jotka toimivat nyt tai haluavat tulevaisuudessa toimia verkkokaupan ja verkossa myymisen tai digitaalisen liiketoiminnan kehittämisen parissa. Tavoitteena on tukea oppimista ja osaamista sekä tarjota työkaluja liittyen verkkomyynnin kasvattamiseen.

Koulutus hyväksytään myös osana AMK-tutkintoa

Kokonaisuus on 60 opintopisteen alemman korkeakoulututkinnon tasoinen modulaarinen yhden vuoden kestävä koulutuskokonaisuus, joka tukee laajasti niin yritysten kuin julkishallinnonkin tarvetta kehittää digitaalista liiketalousosaamista (kuten asiakkuuksien hallintaa, viestintää, asiakaspalvelua, verkkokauppaa ja myyntiä).

Koulutuksessa suoritettuja opintopisteitä voi anoa hyväksyttäväksi esimerkiksi tradenomitutkintoon. Tradenomin opiskelupaikan saaminen avoimen väylän kautta edellyttää koulutuksen suorittamista hyvin arvosanoin. Tutkinto-opiskelijaksi pääsystä päättävät ammattikorkeakoulujen tutkintokoulutuksen edustajat vapaana olevien tutkinto-opiskelijapaikkojen vuotuisesta määrästä riippuen.

Aikataulu

Koulutus järjestetään 1.1.2019-31.12.2019 välisenä aikana ja sisältää 60 opintopisteen laajuisen kokonaisuuden, johon sisältyy muutamia lähityöskentelypäiviä ( n. 1 per kk) sekä etätyönä tehtäviä harjoituksia. Suurin osa opinnoista muodostuu verkkokursseista.

Koulutus on Haaga-Helia ammattikorkeakoulun, Metropolia Ammattikorkeakoulun ja Laurea-ammattikorkeakoulun yhteistoteutus. Kukin ammattikorkeakoulu on vetovastuussa kahdesta 10 opintopisteen moduulista. Koulutuksen koordioinnista vastaa Haaga-Helia amattikorkeakoulu.

Lähipäivät järjestetään Haaga-Helian Pasilan kampuksella, Ratapihantie 13, 00520 Helsinki.

Sisältö

Koulutus muodostuu 10 eri moduulista joissa käsitellään digitaalisen ympäristön strategista muutosjohtamista, digitaalisuutta palveluliiketoiminnassa, käydään läpi  asiakaslähtöisiä kehittämismenetelmiä, verkkokaupan menestyksen kulmakiviä sekä verkkomarkkinoinnin ja myynnin ratkaisuja ja työkaluja.

  • Orientaatiopäivä (lähipäivä)
  • Palvelumuotoilu, 10 op
  • Asiakasymmärrys, innovointi ja konseptointi, 5 op
  • Asiakaspalvelu ja lisämyynti digikanavissa, 5 op
  • Asiakashankinta ja Growth Hacking 10 op
  • Google Ads sis. sertifikaatit, 5 op
  • Growth Hacking, 5 op
  • Sisältömarkkinointi 10 opSome työkalut, sisältö ja tuotanto, 5 op
  • Videon, kuvan ja tekstin suunnittelu, 5 op
  • Verkkokauppa ja toiminnanohjaus, 10 opVerkkokaupan tuotanto, 5 op
  • Toiminnanohjaus ja logistiikka, 5 op
  • Markkinoinnin ja myynnin digitaaliset työkalut, 10 op
  • Markkinoinnin automaatio ja HubSpot, 5 op
  • Photshop, Indesign ja Wordpress, 5 op
  • Markkinointitutkimus ja analytiikka, 10 op
  • Markkinoinnin analytiikka sis. Google Analytics sertifikaatti, 5 op
  • Markkinointitutkimus, 5 op

Koulutuskokonaisuudessa on myös mahdollisuus toteuttaa myynnin ja markkinoinnin keskeisiä työkalusertifikaatteja, jotka helpottavat työllistymistä (esim. Google Ads, Google Analytics ja HubSpotin sertifikaatit).

Kouluttajat

Kurssin vetäjinä toimivat digitaalisen liiketoiminnan ja verkkokaupan kokemusta omaavat huippuohjaajat:

  • Jarmo Harmonen, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Tiina Koskelainen, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Johanna Mäkeläinen, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Mikko Rekola, Woolman Oy
  • Pirjo Elo, Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Pia Hellman, Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Eva Forssen, Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Kari Halme, Laurea-ammattikorkekoulu
  • Annukka Jussila, Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Eija Lipasti, Laurea-ammattikorkeakoulu

Hakeminen

Koulutukseen mahtuu mukaan 45 opiskelijaa. Kaikki opiskelijat kirjataan Haaga-Helian  opiskelijoiksi.

Koulutus on täysin OKM:n tukemaa, eli opiskelijalle ilmaista.

Koulutuksen suorittaminen edellyttää kannettavaa tietokonetta sekä toimivaa verkkoyhteyttä, sillä koulutus perustuu digitaalisiin sisältöihin.

Hakuaika 1.-15.11.2018. Linkki hakulomakkeelle Haaga-Helian sivuilta

Hakijat pisteytetään sekä työkokemuksen, että koulumenestyksen perusteella.

Koulumenestys perustuu toisen asteen (keskiasteen) tutkintotodistuksen arvosanoihin. Toisen asteen tutkintoihin luetaan lukio, ammattikoulutus, ammatillinen aikuiskoulutus sekä kaksoistutkinnot. Koulumenestyksestä voi saada eneintään 30 pistettä.

Työkokemuspisteitä laskettaessa otetaan huomioon vain 18-vuotiaana tai sen jälkeen hankittu myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun työkokemus, joka on kertynyt viimeistään 31.9.2018. Kaksi kuukautta yleistä (ei tarvitse olla alakohtaista) työkokemusta tuottaa yhden pisteen. Työkokemuksesta voi saada enintään 60 pistettä.

Lue lisää hakijoiden pisteytyksestä

Kaikille hakijoille ilmoitetaan valinnasta viimeistään 5.12.2018 sähköpostilla. Valittujen tulee ottaa opiskelupaikka sitovasti vastaan viimeistään 15.12.2018.

Ensimmäinen lähiopetuspäivä on perjantaina 25.1.2018 Haaga-Heliassa Pasilassa.

Lisätietoa koulutuksesta

Tuuli Itkonen, tuuli.itkonen(at)haaga-helia.fi