ASSET- Audience Segmentation System in European Theatres

Metropolia on mukana kansainvälisessä yleisötutkimushankkeessa

ASSET-hankkeessa rakennetaan teatterin, nykysirkuksen ja nykytanssin kentälle uutta yleisötutkimuksen osaamista. Lopputuloksena on työkalupakki, joka auttaa taidealan organisaatioita tutustumaan paremmin yleisöönsä. Pilottiprojektien tarkoituksena on rakentaa asiakasprofiilien pohjalta kohdennettua markkinointiviestintää. Hankkeessa vertaillaan asiakasprofiileja ja -segmenttejä muiden eurooppalaisten teattereiden kanssa. Hankekokonaisuutta on rakentamassa joukko kansainvälisiä tutkijoita ja kehittäjiä. Pilotointi toteutetaan 20:ssä eurooppalaisessa teatterissa, viidessä eri maassa. Suomessa hanketta rahoittavat Creative Europe ja Opetushallitus.

Kumppanit

Suomessa kehittämistyötä tehdään yhdessä Suomen Kansallisteatterin, Aleksanterin teatterin, Cirko - Uuden sirkuksen keskuksen ja Zodiak - Uuden tanssin keskuksen kanssa.

Kansainvälisinä kumppaneina on joukko vahvoja kehittäjäorganisaatioista ja taiteen tekijöitä. Hanketta koordinoi Akademie Muzickych Umeni V Praze Tsekeistä. Yleisötutkimuksen, segmentoinnin ja datan keräämisen asiantuntijana toimii The Audience Agency Isosta-Britanniasta. Muita kumppaneita ovat Ig Kultur Osterreich - Interessensg Emeinschaft Der Freien Kulturarbeit Verein (Itävalta), Fondatsiya Art Prodzhekts (Bulgaria), Narodno Sveuciliste Dubrava (Kroatia) ja Institut Umeni - Divadelni Ustav (Tsekki) sekä suuri määrä omaleimaisia ja uniikkeja taideorganisaatioita.

Hankkeen kotisivut 

Lisätietoja:

Suomen toteutuksen projektipäällikkö
Katri Halonen
P. 050 3626 407
S-posti: etunimi.sukunimi metropolia fi

Tutkija Niina Torkko
p. 040 668 9979
S-posti: etunimi.sukunimi metropolia fi