Tutustu Metropolian liiketoimintapalveluiden uusiin asiakkuuspäälliköihin

20.12.2016

Metropolian liiketoimintapalveluiden toimintaa vahvistavat ensi vuoden alusta uusina asiakkuuspäällikköinä aloittavat Ilkka Eerola ja Katariina Rönnqvist. Molemmilla tehtäviin valituilla on vankka kokemus koulutusten myynnistä. Ilkka siirtyy uuteen tehtäväänsä ammatillisesta aikuiskoulutuskeskus Amiedusta ja Katariina Haaga-Helia ammattikorkeakoulusta.

Tehtäviin haettiin asiakaslähtöisiä ja tuloksen tekemiseen orientoituneita ratkaisujen myyjiä kehittämään Metropolian täydennyskoulutus- ja yrityspalveluita.

Katariina Rönnqvistin tehtävä painottuu sosiaali- ja terveysalan, liiketalouden ja kulttuurialan asiakkuuksiin. Ilkka Eerola puolestaan keskittyy tekniikan koulutusalojen sekä tietohallinto- ja kiinteistöpalveluiden asiakkuuksiin. Asiakkuuspäälliköt vastaavat myynnistä ja asiakkuuksien hallinnasta sekä toimivat tiiminsä esimiehinä.

Liiketoiminta on yksi Metropolian strategisista painopisteistä ja sillä on voimakas ulkoisen rahoituksen kasvutavoite nykyisestä 3.5 M€ tuloista 8 M€ tuloihin vuonna 2020.

Tutustu uusiin asiakkuuspäälliköihimme

Ilkka Eerola

llkka Eerola

”Uskon vahvasti Metropolian osaamiseen ja asiantuntijuuteen. Hain Metropolian asiakkuuspäällikön tehtävään, koska siinä saan olla luomassa uutta liiketoimintaa ja edistämässä asiakasorganisaatioiden kilpailukykyä Metropolian laaja-alaisen asiantuntijaverkoston ja tutkimus- ja kehittämispalveluiden avulla. Tehtävässä saa myös toimia luovasti asiakasyhteisöjen ja Metropolian välisenä sillanrakentajana. Odotukseni ovatkin korkealla paitsi asiakasyhteistyössä aikaan saatavien positiivisten vaikutusten, myös verkostoissa syntyvien uusien oivallusten ja näkemysten suhteen.”

”Olen pääosan tähänastisesta työurastani toiminut työelämän kehittämisen tehtävissä. Viimeksi olen työskennellyt ammatillisessa aikuiskoulutuskeskus Amiedussa. Amiedussa olen toiminut B2B -myynnin, strategisten asiakkuuksien kehittämisen ja tuotejohtamisen parissa sekä vetänyt lukuisia konsultointi- ja kehittämisprojekteja eri alojen asiakkuuksissa ja oppilaitosverkostoissa. Sitä ennen toimin projektipäällikkönä ja osakkaana yhteiskuntavastuullisen liiketoiminnan kehittämiseen erikoistuneessa konsultointitoimisto Polstop Oy:ssä (nyk. CRnet Oy). Kokemusta on myös mm. asiakaspalvelutehtävistä Stockmannilla. Mieliharrastukseni on erinäiset maila- ja joukkuepelit, joten tavalla tai toisella, maalilla nähdään!”

Katariina Rönnqvist 
Katariina Rönnqvist

”Minulla on ilo aloittaa Metropolian uutena asiakkuuspäällikkönä ensi vuoden alussa. Tämän vuoden loppuun asti vastaan asiakkuuspäällikkönä Haaga-Helian partneriyhteistyöstä sekä johdan asiakkuuksien ja kumppanuuksien johtamisen kehitystyötä. Johdan myös Executive MBA in Service Excellence -ohjelmaa ja teen myyntityötä yhteistyössä eri yksiköiden kanssa. Asiakas- ja yritysyhteistyö ammattikorkeakoulu-kontekstissa on siten minulle tuttua.”

”Monipuolisen liike-elämän kokemukseni, asiakkuusosaamiseni ja laajan kontaktiverkostoni olen hankkinut työskennellessäni seitsemän vuoden ajan asiakkuuskonsulttina ja valmentajana. Tuolloin myin asiantuntijapalveluita,tein strategista kehittämistä, suunnittelin valmennuksia sekä toteutin niitä projektipäällikkönä ja muutosvalmentajana. Olen toiminut yhdeksän vuotta myös markkinoinnin, myynnin ja matkailun opettajana.”

”Mielestäni ammattikorkeakoulujen vahvuus ja menestyminen ovat merkittävässä määrin kiinni siitä, miten yritysyhteistyötä tehdään. Tavoitteena on tuottaa konkreettista lisäarvoa yrityksille/organisaatioille, opiskelijoille sekä oppilaitokselle. Kokemuksesta tiedän, että Metropoliassa on valtavasti sellaista osaamista ja asiantuntemusta, josta yritykset ovat kiinnostuneita. Innostavana haasteenamme onkin kehittää toimintatapoja, joilla tuemme monimuotoista yritysyhteistyötä, helpotamme ostamista ja teemme asiantuntijuudesta ja erityisosaamisesta kannattavaa ja jopa hauskaa liiketoimintaa. On todella kiinnostavaa päästä tekemään tätä kehitystyötä erilaisessa ympäristössä eri alojen asiantuntijoiden kanssa. Iloisiin tapaamisiin ensi vuoden alussa.”

Lisätietoja

Katri Luukka
johtaja, liiketoiminta
katri.luukka metropolia fi
p. 040 573 6728


Opiskelijapalautekysely: Metropoliassa paras liiketalouden AMK-opetus

23.03.2017

Metropolian liiketalouden alan koulutus on saanut valtakunnallisessa AVOP-kyselyssä vertailuryhmässään (kauppa, hallinto ja oikeustieteet sekä palvelualat) Suomen parhaat tulokset kategorioissa opetus ja opiskelu. AVOP on ammattikorkeakoulujen valmistumisvaiheen opiskelijapa...

Lue lisää ››

Metropolia kasvualustana globaalille bisnekselle

22.03.2017

Metropolian tutkimus-, kehitys- ja innovointitoiminnassa painottuu entistä vahvemmin yhteiskunnallisiin tulevaisuudenhaasteisiin tarttuminen. Ammattikorkeakoulun käytännönläheinen ja ratkaisukeskeinen lähestymistapa, metropolialaisten osaajien kokeilunhalu ja toimintaku...

Lue lisää ››

Inspiroivia tarinoita oppimisesta ja työstä – opiskelijavetoiset tapahtumat innostivat Myyrmäen kampuksella

20.03.2017

Metropolian tradenomiopiskelijat järjestivät maaliskuussa kaksi onnistunutta tapahtumaa osana opintojaan. Boost your Business keskittyi yrittämisen teemaan ja World Speech Day -tapahtumassa kuultiin monipuolisesti puheenvuoroja oppimiseen, työhön ja verkostoihin liittyen.
M...

Lue lisää ››

Trafin Tiedosta Palveluja -seminaarissa Metropolia visioi tulevaisuuden liikkumispalveluja

20.03.2017

Metropolian koordinoima SOHJOA -hanke oli esillä Liikenteen turvallisuusvirasto Trafin Liikennelabran järjestämässä Tiedosta Palveluja -seminaarissa perjantaina Musiikkitalolla.
Puheenvuoron antoi myös Metropolia ammattikorkeakoulun Älykkäämmän liik...

Lue lisää ››

17.03.2017

Tulevaisuuden korkeakoulussa sovelletaan opittua ja hyödynnetään tehokkaasti teknologiaa

Millainen on ihminen vuonna 2030? Mitä tulevaisuuden ihminen odottaa koulutukselta ja korkeakouluilta? Nämä kysymykset olivat esillä, kun pääkaupunkiseudun kolme ammattikorkeakoulua Haaga-Helia, Laurea ja Metropolia järjestivät yhteisen ”Tulevaisuuden osaava ...

Lue lisää ››

15.03.2017

Vaikuta suomalaisen muotoilun tulevaisuuteen ja saat vastineeksi uniikkia designia

WWW.DESIGNPLAYERS.FI verkkopalvelussa sinä päätät, mitkä nuorten suunnittelijoiden tuotteista pääsevät valmistukseen asti. Löydä suosikkisi, osallistu kampanjaan ja anna äänesi kuulua. Kampanja, joka kerää tavoitellun määr&au...

Lue lisää ››

14.03.2017

Tilinpäätös: Vuosi 2016 oli kumppanuuksien vuosi

Metropolian tehtävä on kouluttaa kulttuurin, liiketalouden, sosiaali- ja terveysalan sekä tekniikan asiantuntijoita ja kehittäjiä työelämän tarpeisiin. Tässä tehtävässä Metropolia onnistui vuonna 2016 hyvin. Opiskelijoita valmistui enemm&au...

Lue lisää ››

1 - 7 / 1244