PRESENTATION TITLE | PRESENTER/PRESENTERS |
Soittorynnäköllä työelämään - Osaamisperustaisella pedagogiikalla kohti työelämän huippuosaamista | Hanna, Vienonen, lehtori, Karelia-ammattikorkeakoulu |
Ylempien korkeakoulututkintojen suorittaminen työnteon ohella metsäalalla. | Konsta Wilenius, projektitutkija, Helsingin yliopisto, metsätieteiden laitos. |
Osaamismerkkien opastus Oulussa | Jyri Kononen, Joona Kauppi & Paula Vaskuri |
| |
Wicked Problems of Educational Institutes – Design Thinking korkeakoulupedagogiikan ja työelämäyhteistyön kehittämisessä (Työpaja 90min) | Johanna Ärling, koulutuspäällikkö, HAMK ammatillinen opettajakorkeakoulu & Sanna Heino, lehtori, HAMK ammatillinen opettajakorkeakoulu |
| |
Pedagoginen johtaminen Metropoliassa tutkintovastaavien kokemana | Anne Perkiö, yliopettaja, tutkintovastaava ja tiimivastaava, Metropolia, Liiketalous |
Yhteisopettajuutta rakentamassa: Monitieteisten opettajatiimien vuorovaikutuksen tukeminen | Karoliina Ahonen, yliopistonopettaja, Jyväskylän yliopisto, Monikielisen akateemisen viestinnän keskus (Movi) / väitöskirjatutkija, Tampereen yliopisto |
3D-lehmän lypsy VR-lasit päässä – Virtuaalitodellisuus opetuksen työkaluna | Anne Honkanen, tutkijatohtori, Helsingin yliopisto, maataloustieteiden osasto |
| |
Breaking Language Barriers: Towards More Inclusive and Sustainable Virtual Exchange | Judit Háhn, PhD, Senior university lecturer, University of Jyväskylä, Department of Language and Communication Studies |
Pedagogisen puheen jäljillä – Kuinka strategia kohtaa opetuksen arjen (Työpaja 60min) | Carita Hand, lehtori, pedagogisen kehittämisen asiantuntija, Metropolia Ammattikorkeakoulu, Terveys, osaamisalue. & Taina Valkeapää, lehtori, tutkintovastaava, pedagogisen kehittämisen asiantuntija, Metropolia Ammattikorkeakoulu, Hyvinvointi, osaamisalue. |
| |
Mutujohtamisesta Datajohtamiseen: Metropolian kehittämistyön hedelmiä | Maarit Nyqvist, Tiimivastaava, Metropolia, Oppimisen kehittäminen ja palvelut |
“Jalkaudutaan tiedekuntien omille foorumeille” - vaikuttavan yhteistyön askeleita tiedekunnissa ja tutkinto-ohjelmissa | Sari Mäkelä, päällikkö, Tampereen yliopisto, Opettajien ja ohjauksen palvelut,TLC; Suvi-Päivikki Ikonen, erityisasiantuntija, Tampereen yliopisto, Opettajien ja ohjauksen palvelut,TLC & Susanna Kaitera, erityisasiantuntija, Tampereen yliopisto, Opettajien ja ohjauksen palvelut,TLC |
Datanhallinnan osaamisen kehittäminen ja professionaalistaminen | Päivi Malinen & Susanna Nykyri |
| |
Havaintoja KoKo – Kohti Koulutusta -hankkeen 1. pilotista | Päivi Porras, yliopettaja, LAB-ammattikorkeakoulu, Teknologia |
Ketterää osaamisen kehittämistä sote-alan työelämäyhteistyössä | Anna-Leena, Ruotsalainen, THM lehtori projektityöntekijä, Savonia-ammattikorkeakoulu; ; Katja, Juntunen, TtM lehtori hankepäällikkö, Savon ammattiopisto & Heli, Kekäläinen, YAMK TKI-asiantuntija projektipäällikkö, Savonia-ammattikorkeakoulu |
Monialaiset hanketiimit käyttäjälähtöisten täydennyskoulutusten kehittäjinä | Monica, Aejmelaeus, digipedagogiikan asiantuntija, Metropolia Ammattikorkeakoulu, kiinteistö- ja rakennusalan osaamisalue & Ellamari, Koutonen, projektisuunnittelija, Metropolia Ammattikorkeakoulu, hankeviestintä- ja julkaisupalvelut |
| |
PAKOPELI TURVALLISEN LÄÄKEHOIDON PROSESSIN OPPIMISMENETELMÄNÄ (Työpaja 90 min) | Suvi Kontkanen |
| |
Avoimet oppimateriaalit (OER) ja tekoäly – miten käy oppimisen laadun? (Työpaja 90min) | Mika Rekola, yliopistonlehtori, Metsätieteiden osasto, Helsingin yliopisto, Niclas Sandström, vastuullinen tutkija, Kasvatustieteiden osasto, Helsingin yliopisto & Ville Eloranta, vanhempi yliopistonlehtori, Aalto yliopiston Kauppakorkeakoulu |
| |
Opiskelijalähtöisyyden ja dialogisuuden edistäminen yliopistopedagogiikan johdantokurssilla | Sami, Lehesvuori, Yliopistonlehtori, Jyväskylän yliopisto, Monikielisen akateemisen viestinnän keskus; Päivi, Kousa, Yliopistonlehtori, Jyväskylän yliopisto, Monikielisen akateemisen viestinnän keskus & Timo, Kovanen, Yliopistonlehtori, Jyväskylän yliopisto, Monikielisen akateemisen viestinnän keskus |
Sote-opiskelijoiden kokemuksia asiakastyötaitojen ja monialaisten yhteistyötaitojen kehittymisestä Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen sosiaalineuvonnassa Versossa | Eeva Soikkeli, Sosiaalialan lehtori, Laurea-ammattikorkeakoulu; Anne Suvitie, terveysalan lehtori, Laurea-ammattikorkeakoulu & Anne Putkonen, sosiaalialan lehtori, Laurea-ammattikorkeakoulu |
Transformatiivista oppimista yliopistojen yhteisellä tiede-taide-kurssilla | Laura Riuttanen, FT, Helsingin yliopisto, Ilmakehätieteiden keskus |
| |
Osaamisen näyttö Savonia-ammattikorkeakoulun fysioterapian tutkinto-ohjelmassa | Marja Äijö, TtT, ft, gerontologian ja kuntoutuksen yliopettaja, Savonia-ammattikorkeakoulu & Annu Suvinen, TtM, ft, fysioterapian lehtori, Savonia-ammattikorkeakoulu |
Liikuttavaa korkeakoulupedagogiikkaa! (Työpaja 60min) | Nina Mäkelä, lehtori, 3AMK Liikuttaa -TKIO hanke, Haaga-Helian ammatillinen opettajakorkeakoulu & Martina Roos-Salmi, lehtori, 3AMK Liikuttaa -TKIO hanke, Haaga-Helian ammatillinen opettajakorkeakoulu |
| |
Yliopistopedagogiikka-lehden kirjoittajapaja (työpaja 90min) | Mari Murtonen, korkeakoulupedagogiikan professori, UTUPEDA-yliopistopedagogiikan keskuksen johtaja, Yliopistopedagogiikka-lehden vastaava päätoimittaja, Turun yliopisto, opettajankoulutuslaitos; Laura Hirsto, vararehtori, kasvatustieteen professori, Yliopistopedagogiikka-lehden päätoimittaja, Itä-Suomen yliopisto, Joensuun kampus, soveltavan kasvatustieteen ja opettajankoulutuslaitoksen osasto & Anna-Maija Tuuliainen, Yliopistopedagogiikka-lehden toimittaja, Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos |
| |
| |
Oppimisen arvioinnin tulevaisuus korkeakouluissa (Työpaja 90min) | Jenni Koponen, pedagoginen asiantuntija, Aalto-yliopisto, Opettajapalvelut & Karoliina Pakkanen, digipedagoginen asiantuntija, Aalto-yliopisto, Opettajapalvelut |
| |
Opiskelukykyä ja pedagogisia keinoja moninaistuvalle opiskelijajoukolle (Työpaja 90min) | Hanna Ahola, opiskeluhyvinvoinnin asiantuntija, Jyväskylän yliopisto; Mikko Inkinen, opintopsykologi, Aalto-yliopisto; Roosa Karttunen, opiskeluyhteisötyöstä vastaava psykologi, YTHS; Jonna Kekäläinen, opiskeluyhteisötyön asiantuntija, YTHS & Viivi Virtanen, tutkijayliopettaja, Hämeen ammattikorkeakoulu |
| |
Suomalaisten ensimmäisen vuoden korkeakouluopiskelijoiden kriittisen ajattelun ja hyvinvoinnin arviointi sekä niiden yhteys aiempaan opintomenestykseen | Lotta Väänänen, väitöskirjatutkija, Itä-Suomen yliopisto, Kasvatustieteiden ja psykologian osasto, Filosofinen tiedekunta |
Rauhallinen aistisuus, arkiset havainnot ja ryytisalviat – korkeakoulupedagogiikan ja työyhteisöjen kehittämistä kanssatoimijuuksien kautta (Työpaja 60min) | Heli Kauppila, university lecturer, University of the Arts Helsinki & Kenneth Siren, lecturer, University of the Arts Helsinki |
| |
A data-driven approach to foster higher education students’ learning and well-being | Merly Kosenkranius, Postdoc Researcher, Häme University of Applied Sciences, HAMK Edu |
Social support as an important study resource in fostering HE students’ study engagement | Sara Rönkkönen, Senior lecturer, HAMK EDU Research unit; Merly Kosenkranius, Postdoc researcher, HAMK EDU Research unit & Anniina Laine, Project coordinator, HAMK EDU Reserach unit |
What works for whom? Evaluating an intervention supporting higher education teachers’ teaching and well-being | Merly Kosenkranius, Postdoc Researcher, Häme University of Applied Sciences, HAMK Edu |
| |
Vertaisryhmätyöskentelyn merkitys yliopisto-opettajien opettajaidentiteetin kehittymisessä | Merja Maikkola, yliopisto-opettaja, Oulun yliopisto, Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta |
Yliopisto-opettajat asiantuntijavierailulla työelämään syventymässä | Merja Maikkola |
Opiskelijoiden opintojen viivästymiseen vaikuttaminen — Tukea kriittisiin kohtiin opiskelupoluilla | Pia Koirikivi, asiantuntija, Metropolia Ammattikorkeakoulu & Tero Kärkkäinen, laaja-alainen erityisopettaja, Metropolia Ammattikorkeakoulu |
| |
Monipaikkainen, hyvinvoiva ja yhteisöllinen korkeakoulu – tarua vai totta? (Työpaja 90min) | Kimmo, Mäki, korkeakoulupedagogiikan yliopettaja, Haaga-Helia ammatillinen opettajakorkeakoulu; Tiina, Mehto, lehtori, Haaga-Helia ammatillinen opettajakorkeakoulu & Eevastiina, Gjerstad,vanhempi tutkija, Haaga-Helia ammatillinen opettajakorkeakoulu |
| |
Monimuotoisuuden, yhdenvertaisuuden ja osallisuuden edistäminen korkeakoulussa (Työpaja 90min) | Ulla Vehkaperä, lehtori, Metropolia AMK; Jenni Ylkänen, asiantuntija HRD-tiimi, Metropolia AMK & Pia Vaajakallio, erityisasiantuntija, Vamlas |
| |
Kun tekoäly kirjoittaa paperin: tietotyön taitojen uudelleenmäärittely digiaikakaudella | Petter Korkman |
Periaatteista käytäntöön – Miten korkeakoulujen tekoälyohjeistukset voisivat paremmin tukea opiskelijoita ja opettajia? | Päivi Kousa, yliopistonlehtori, Jyväskylän Yliopisto, Movi; Salme Korkala & Jenny Tarvainen |
Tekoäly tukena opinnäytetyöprosessissa – ONT-chatbotin kehitys ja vaikutukset | Mervi Niemelä, Lehtori, Laurea-ammattikorkeakoulu, Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat yksikkö; Jyrki Innanen, Lehtori, Laurea-ammattikorkeakoulu, Digitalisaatiokehityksen ohjaus ja tuki- sekä viestintäpalvelut yksikkö & Tomi Tolonen, Asiantuntija, Laurea-ammattikorkeakoulu, Digitalisaatiokehityksen ohjaus ja tuki- sekä viestintäpalvelut yksikkö |
| |