Yhteydenotot

Avoin amk: Tieto- ja viestintätekniikan NonStop -virtuaalitarjonta

Virve Prami, koulutussuunnittelija
puh. 040 195 9770
virve.prami [at] metropolia.fi

Yhteydenotot ensisijaisesti sähköpostitse.

Tieto- ja viestintätekniikan NonStop opinnot

Kurssit on tarkoitettu henkilöille jotka eivät opiskele Metropoliassa.

Toisen asteen yhteistyöoppilaitokset ja Digitalents opiskelijat

Työttömille ja lomautetuille

HUOM! Osa koodarikursseista järjestetään myös AMKoodari-hankkeessa, jolloin opinnot ovat maksuttomia. Voit tarkastaa tilanteen AMKoodari sivustolta. Sivulta löytyvät opintojaksot ja tieto siitä, onko opintojaksoilla tilaa. Ehtona AMKoodari -opiskeluun on, ettei henkilö ole tällä hetkellä missään korkeakoulussa tutkinto-opiskelijana.

LabSim -portaalin opintojaksot

  • kaikki kurssit ovat 100% netin kautta itsenäisesti suoritettavia kursseja
  • kurssimateriaalit ovat englanniksi ja oppimateriaali sisältää
    • opetusvideoita
    • opetusmateriaalia
    • laboratoriosimulaatioharjoituksia
    • harjoituskokeita
  • kurssikohtaiset aktivointikoodi ovat voimassa 18 kk siitä kun niitä on ensimmäisen kerran käytetty
  • kurssiarviointi on hyväksytty/hylätty
  • LabSim oppimisympäristössä oleville kursseille ilmoittaudutaan hakijan työpöydän kautta

LabSim kurssien listaus kurssikuvauksineen ovat Opinto-opas-sivustolla ja sisältää seuraavien kurssien tiedot:

TechClass -portaalin opintojaksot

  • courses are 100% online (Self-Study) courses
  • course material is in English and material includes
    • assignments
    • quizzes
    • projects
    • essays
  • grading is pass/fail

TechClass courses with course information at Opinto-opas.metropolia.fi -site includes courses

Moodle -ympäristön opintojaksot

  • kaikki kurssit ovat 100% netin kautta itsenäisesti suoritettavia kursseja
  • kurssiarviointi on hyväksytty/hylätty

Moodle-kurssien kurssilista kurssikuvauksineen löytyvät Opinto-opassivustolla ja sisältää alla olevien kurssien tiedot

Viope -oppimisympäristön opintojaksot

  • kaikki kurssit ovat 100% netin kautta itsenäisesti suoritettavia kursseja
  • kurssiarviointi on hyväksytty/hylätty

Viope kurssien kurssilista kurssikuvauksineen on esitelty Opinto-opassivustolla. Se sisältää alla olevien kurssien tiedot

Verkkokursseja eri oppimisympäristöissä

Game design and gamefication 10 credits (100 euroa)

Ilmoittaudu Game design and gamefication -kurssille hakijan työpöydällä.

Game Design School opettaa sinulle pelisuunnittelun

  • teoria osuuksien
  • käytännön esimerkkien
  • konkreettisten harjoitusten kautta.

Opetusmateriaalin on tehnyt pelialan veteraani, joka on työskennellyt 100:n julkaistun pelin kanssa ja saanut 30 alan palkintoa. Materiaali on käytössä niin aloittelijoilla kuin ammattilaisilla.

Kurssin suoritettuaan opiskelija osaa:

  • kehittää ja validoida toimivan peli-idean
  • luoda idean pohjalta konseptin
  • ymmärtää mitkä tekijät luovat hyvän pelin
  • osaa kehittää eteenpäin ideoitaan konaisiksi peleiksi
  • osaa käsitellä kaikki tarvittavat osa-alueet.

Kurssin materiaalia voi soveltaa pelisuunnitteluun sekä pelillistämiseen. Kurssimateriaali on englanniksi.

Security Solutions 6 ECTS (50 euros).

Ilmoittaudu Security Solutions -kurssille hakijan työpöydällä.

After the course, the student knows the basics of information security solutions, is introduced with the commonly used solution types and commonly used information security applications, F-Secure Policy manager product training course.

Course contents

  • Corporate Security
  • Systems Security
  • Network Security
  • Application Security
  • F-Secure Policy Manager

Salesforcen ylläpidon perusteet, 8op (35 euroa)

Ilmoittaudu Salesforcen ylläpidon perusteet -kurssille hakijan työpöydällä.

Kurssilla opetellaan ylläpitämään ja konfiguroimaan Salesforcea.

Kurssi perustuu Salesforcen "sertifioitu Salesforce ylläpitäjä" (Salesforce Certified Administrator) sertifikaattiin. (kurssimateriaali on englanniksi)

The Elements of AI 2 ECTS (20 euros)

Ilmoittaudu The Elements of AI perusteet -kurssille hakijan työpöydällä.

After completing the course, the student will be able to:

  • Identify autonomy and adaptivity as key concepts of AI
  • Distinguish between realistic and unrealistic AI (science fiction vs. real life)
  • Express the basic philosophical problems related to AI including the implications of the Turing test and Chinese room thought experiment
  • Formulate a real-world problem as a search problem
  • Formulate a simple game (such as tic-tac-toe) as a game tree
  • Use the minimax principle to find optimal moves in a limited-size game tree
  • Express probabilities in terms of natural frequencies
  • Apply the Bayes rule to infer risks in simple scenarios
  • Explain the base-rate fallacy and avoid it by applying Bayesian reasoning
  • Explain why machine learning techniques are used
  • Distinguish between unsupervised and supervised machine learning scenarios
  • Explain the principles of three supervised classification methods: the nearest neighbor method, linear regression, and logistic regression
  • Explain what a neural network is and where they are being successfully used
  • Understand the technical methods that underpin neural networks
  • Understand the difficulty in predicting the future and be able to better evaluate the claims made about AI
  • Identify some of the major societal implications of AI including algorithmic bias, AI-generated content, privacy, and work “

Open UAS: Information and communications NonStop virtual Offering in English.