Dimeke – työkalu yrityksille, joilla on tavoitteena kehittää tarinoista tuotteita

Hanke on päättynyt 31.3.2012.

Dimeke on työkalu yrityksille, joilla on tavoitteena kehittää tarinoista tuotteita, löytää kerronnallisia menetelmiä yrityksen ja sen tuotteiden esittelyyn.

Hyvin kerrottu tarina luo elämyksiä, herättää kiinnostuksen ja jää mieleen. Dimeken oma tarina syntyy digimedia-alan yritysten tarinallisen tuotekehitys- osaamisen edistämisestä neljässä koulutuksellisessa sisältökokonaisuudessa. Sisältökokonaisuudet ovat käsikirjoittaminen, tuotteistaminen, yleishyödyllisten järjestöjen tuoteideoiden kehittäminen ja kansainvälistymis- tapahtumat.

Dimeke oli valtakunnallinen ESR-hanke vuosina 2009-2011. Dimeke on työkalu yrityksille, joilla on tavoitteena kehittää tarinoista tuotteita ja löytää kerronnallisia menetelmiä yrityksen ja sen tuotteiden esittelyyn. Hankkeen kohteita ovat pelituotanto, verkkopalvelut, sosiaalinen media, elokuva- ja tv-tuotannot.

Dimeke järjestää tapahtumia ja seminaareja sekä hanke osallistuu myös aktiivisesti muihin luovan alan seminaareihin ja tapahtumiin.

Hankkeen koulutus toteutetaan viiden korkeakoulun voimin ja lisäksi hyödynnetään digitaalisen median yritysten huippuosaamista. Sisältökokonaisuuksiin liittyviä koulutuksia järjestetään Oulussa, Tampereella ja Helsingissä. Koulutusten kohderyhmiä ovat käsikirjoittajat, pelisuunnittelijat, tuotantopäälliköt, tuottajat, projektipäälliköt, markkinointipäälliköt, rahoituspäälliköt ja yrittäjiksi aikovat vastavalmistuneet.

Mukaan voi tulla osallistumalla joko yksittäisiin työpajoihin tai koko ohjelmaan. Koko ohjelman osallistumismaksu on 700 euroa. Työpajakohtainen osallistumismaksu on yhdeltä päivältä 30 euroa ja kahdelta päivältä 50 euroa.

Lisätietoa

tki-info [at] metropolia.fi (tki-info[at]metropolia[dot]fi)