Sinun parhaaksi
HyMy-kylässä tärkein tavoitteemme on tuottaa laadukkaita hyvinvointi- ja terveyspalveluja kiireettömästi, yksilöllinen tilanteesi huomioiden.
Sinun on hyvä tietää, että
- HyMy-kylässä toimit asiakkaana oppimistilanteessa, jossa opiskelijamme harjoittelevat ohjaavan opettajan valvonnassa ammatillisten taitojensa lisäksi mm. ihmislähtöistä asiakastilanteessa toimimista. Kaikista palveluistamme vastaavat ohjaavat opettajamme, jotka ovat terveydenhuollon ammattilaisia.
- opiskelijan sinulle tekemän tutkimus- ja kuntoutumissuunnitelman tarkastaa ja hyväksyy aina ohjaava opettaja, joka on terveydenhuollon ammattilainen.
- käyntisi aikana mukana saattaa olla vastaavan opiskelijan lisäksi hänen opiskelijakollegoitaan seuraamassa tilannetta.
- käyntisi aikana mukana saattaa olla useampi opiskelija seuraamassa tilannetta.
Palautteesi on meille tärkeä
Tavoitteenamme on tarjota sinulle asiantuntevaa, kiireetöntä, joustavaa ja yksilöllistä palvelua. Palautteesi on meille tärkeää toiminnan ja palvelujen kehittämisen kannalta. Anna meille palautetta, jotta osaamme kehittää toimintaamme. Vastaa asiakaspalautekyselyyn e-lomakkeella.
HyMy-kylän potilasasiamies
- antaa tietoa asiakkaan oikeuksista ja asemasta
- neuvoo ja tarvittaessa avustaa muistutuksen tai potilasvahinkoilmoituksen tekemisessä
- neuvoo potilaslakiin liittyvissä asioissa
Potilasasiamies ei anna selvityksiä tai ota kantaa hoitopäätöksiin tai mahdollisiin hoitovahinkoihin.
Voit jättää yhteydenottopyynnön potilasasiamiehelle sähköpostilla osoitteeseen potilasasiamies.hymykyla [at] metropolia.firel="noopener noreferrer" target="_blank"
Vakuutus
Metropolia Ammattikorkeakoululla on potilasvakuutus, joka korvaa potilasvahinkolain piiriin kuuluvat potilasvahingot. Metropolialla on lisäksi yleinen vastuuvakuutus opetustoiminnan vahinkotapahtumia varten. Vastuuvakuutuksen ehdot ovat nähtävissä HyMy-kylässä.
Asiakas- ja henkilörekisteri
Metropolia Ammattikorkeakoulun HyMy-kylän opetusasiakas- ja henkilörekisteri