Sisältö
- toiminnanohjauksen merkitys markkinoinnille osana liiketoimintaa
- verkkokaupan perustaminen ja sisällöntuotanto
- verkkokaupan maksuliikenne- ja logistiikkaratkaisut
- asiakashankinta ja asiakasetujen suunnittelu sekä toteutus
- liiketoiminnan kannattavuuden suunnittelu, seuranta ja raportointi
- kestävä kehitys verkkokaupassa
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää toiminnanohjauksen merkityksen liiketoiminnalle ja osaa suunnitella ja toteuttaa verkkokaupan ylläpitoon ja kehittämiseen liittyviä toimenpiteitä. Opiskelija ymmärtää kannattavan liiketoiminnan perusteet ja osaa soveltaa sen periaatteita päätöksenteossa.
Esitietovaatimukset
Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen
Opetusmenetelmät
Luennot sekä käsiteltäviin aiheisiin liittyvät harjoitustehtävät.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Luentomateriaalit sekä muu opettajien jakama materiaali.
Arviointikriteerit
Opintojakson arviointi koostuu lähtökohtaisesti ryhmä- ja yksilötöinä suoritettavien harjoitustehtävien suorituspisteistä. Opettajat esittelevät pisteytyskäytännöt
tehtävänantojen yhteydessä.
Arviointiasteikko ja vastaavat arvosanat:
• alle 50 pistettä Hylätty
• 50 - 59 pistettä 1
• 60 - 69 pistettä 2
• 70 - 79 pistettä 3
• 80 - 89 pistettä 4
• 90 - 100 pistettä 5