Sisältö
Sosiaali- ja terveysalan ajankohtaiset muutokset sekä lainsäädäntö, vaikuttavat megatrendit, poliittiset linjaukset, valtakunnallinen kehittämistyö, toimintaympäristöjen sekä alueellisten palvelujärjestelmien muutokset
Asiakaslähtöisten palveluiden teoria ja käytäntö, palveluprosessien kehittäminen, innovaatiojärjestelmät ja innovaatiotyöskentely
Tuloksellinen ja taloudellinen palveluiden ja palveluliiketoiminnan johtaminen, digitaaliset palvelut sekä yrittäjämäisen otteen hyödyntäminen
Verkostoitumisen merkitys hyvinvointipalveluiden kehittämisessä ja kumppanuuksien rakentaminen palvelutoiminnassa
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- arvioida toimintaympäristön muutoksia ja ennakoida niiden vaikutuksia sosiaali- ja terveysalan työhön, työyhteisöille sekä organisaatioille huomioiden niin poliittisen, järjestelmä kuin alueellisen toiminnan tasot
- johtaa muutosprosesseja asiakaslähtöisesti kehitettäessä hyvinvointia edistäviä palveluja, palveluprosesseja ja erilaisia innovaatioita mahdollistaen eri toimijoiden osallistumisen
- johtaa kehittävällä otteella hyvinvointia edistäviä monimuotoisia palveluita huomioiden digitalisaation tuomat mahdollisuudet sekä palveluliikeyksikköä tuloksellisesti ja taloudellisesti yrittäjämäistä otetta hyödyntäen
- verkostoitua ja rakentaa kumppanuussuhteet hyvinvointia edistävän palvelutoiminnan kestävän menestyksen varmistamiseksi
Opetusmenetelmät
Kirjallisuus ja kontakti Zoomissa (yksi kerta hybridi)
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Ilmoitetaan myöhemmin
Arviointikriteerit
Tentti