Sisältö
- Liiketoimintaympäristö ja sen vaikutukset markkinointiin
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
- Tekoäly markkinoinnissa
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin, palvelujen ja myynnin roolin yrityksen strategiassa sekä asiakaslähtöisen markkinoinnin menestystekijänä liiketoiminnan toteuttamisessa. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä. Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Opetusmenetelmät
Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
David Jobber, John Fahy (2015 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY
Arviointikriteerit
Jatkuva arviointi 10 %
Oppimistehtävät 50 %
Kokeet 40 %