Markkinointi ja yritystalous

Kesto
1.1.2025 - 31.12.2026
Laajuus
5 op
Hinta
0,00 € + alv 0 %

Ilmoittautuminen

Sisältö

Opintojakso perehdyttää innostavasti markkinoinnin peruskäsitteisiin sekä eri näkökulmiin siitä, miksi ja miten sitä tehdään niin yksityisellä kuin julkisella sektorilla. Keskiössä ovat työelämän – mainostoimiston toimitusjohtajan, Suomalaisen työn liiton brändimanagerin ja mediatoimiston digitaalisen viestinnän johtavan asiantuntijan — tiiviit, havainnolliset ja selkeät videoluennot tai puheenvuorot sekä niihin liittyvät esitykset. Oppimista rakennetaan erilaisten luentoihin liittyvien oppimistehtävien avulla. Lisäksi tuotteistamisesta on oma osionsa.
Yritystalouden perusteissa käsitellään yleisellä tasolla strategiaa, johtamista, budjetointia, hinnoittelua ja kustannuslaskentaa.


Osaamistavoitteet

Markkinoinnin ja yritystalouden opintojakson suoritettuaan opiskelija
- Ymmärtää mitä markkinointi on, miksi sitä tehdään ja mistä osa-alueista markkinoinnin kokonaisuus muodostuu
- Ymmärtää missä toimintaympäristössä markkinointia tehdään
- Hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet
- Hallitsee perusasiat tuotteistamisesta, brändin rakentamisesta ja digitaalisesta markkinoinnista
- Osaa soveltaa perustietoja markkinointiin liittyviin oppimistehtäviin
- Tunnistaa markkinointiin liittyviä asioita arjen eri tilanteissa ja osaa käsitteellistää niitä
- Hahmottaa yrityksen toimintaa johtamisen, strategian ja talouden näkökulmasta
- Ymmärtää kustannuslaskennan ja hinnoittelun perusperiaatteet.


Opetusmenetelmät

Kurssi on 100% netin kautta itsenäisesti suoritettava kurssi jonka voi tehdä omaan tahtiin.


Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Löytyy oppimisympäristöstä.


Opettaja/Yhteyshenkilö

Ilmoittautuminen

31.07.2025 23:59 mennessä
Aloitus 1.1.2025
0,00 € + alv 0 %