Sisältö
- markkinointiviestinnän sisällön kehittäminen ja toteutus
- markkinointiviestintätekstien suunnittelu ja kirjoittaminen
- vakuuttava viestintä: pitsaus
- markkinointiviestinnän kanavat, työkalut ja sovellukset
- tavoitteellisen markkinointiviestinnän budjetointi ja ostaminen
- markkinointiviestinnän tehokkuuden mittaus ja seuranta
- markkinointiviestinnän suunnitteluun liittyvät eettiset kysymykset
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa kehittää ja toteuttaa yrityksen markkinointiviestintää.
Esitietovaatimukset
Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen
Opetusmenetelmät
Luennot
Kampanjaraportti
Kampanjan pitchaus
Muut opettajan osoittamat tehtävät
Kaikki tehtävät tulee olla palautettuna kurssiarvosanan saamiseksi
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Ei erillistä kurssi/tenttikirjaa, mutta kirjasuosituksia aiheesta kiinnostuneille:
Barry, P. 2012. The advertising concept book: Think now, design later : a complete guide to creative ideas, strategies and campaigns. 2nd ed., revised and expanded. London: Thames & Hudson.
Eagle, L., Czarnecka, B., Dahl, S. & Lloyd, J. 2021. Marketing communications. Second edition. Abingdon, Oxon ; New York, NY: Routledge.
Juska, J. M. 2022. Integrated marketing communication: Advertising and promotion in a digital world. Second edition. New York, NY: Routledge.
Pelsmacker, P. d., Geuens, M. & Bergh, J. v. d. 2021. Marketing communications: A European perspective. Seventh edition. Harlow, England: Pearson.
Smith, P. R. & Zook, Z. 2024. Marketing communications: Integrating online and offline, customer engagement and digital technologies. Eighth edition. London: Kogan Page.
Arviointikriteerit
Kurssitehtävien palautus: tarkemmat arviointikriteerit löytyvät OMA:sta