Sisältö
• Miksi myyntityötä kannattaa opiskella
• Tekninen ja B2B-myynti
• Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
• Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
• Myyntikonsepti
• Asiakashallinta, neuvottelutaidot, asiakkuuksien johtaminen
• Myyntityötä tehostavat teknologiat ja sovellukset
• Myyjäidentiteetin rakentuminen
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen, miten se voi tuottaa lisäarvoa sekä yritykselle itselleen että sen asiakkaille
• ymmärtää, miten myyntiprosessi nivoutuu asiakkaan päätöksentekoprosessiin
• tuntee ja hallitsee systemaattisen myyntitoiminnan menetelmiä ja on sisäistänyt myyntikonseptin merkityksen
• tuntee teknisen tai B2B-myynnin roolin sekä markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet
• hallitsee neuvotteluprosessin
• tuntee arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä
• tuntee myyntiin liittyvät keskeiset teknologiset sovellukset.
Esitietovaatimukset
Markkinointi ja yritystalous 5 op tai vastaavat taidot
Opetusmenetelmät
Kurssi on 100% netin kautta itsenäisesti suoritettava kurssi jonka voi suorittaa täysin omaan tahtiin.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Löytyy oppimisympäristöstä.