Sisältö
- markkinointiviestinnän sisällön kehittäminen ja toteutus
- markkinointiviestintätekstien suunnittelu ja kirjoittaminen
- vakuuttava viestintä: pitsaus
- markkinointiviestinnän kanavat, työkalut ja sovellukset
- tavoitteellisen markkinointiviestinnän budjetointi ja ostaminen
- markkinointiviestinnän tehokkuuden mittaus ja seuranta
- markkinointiviestinnän suunnitteluun liittyvät eettiset kysymykset
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa kehittää ja toteuttaa yrityksen markkinointiviestintää.
Esitietovaatimukset
Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen
Opetusmenetelmät
Markkinoinnin osuus:
Luento-opetus
Yksilötehtävät
Mahdolliset vierailijaluennot
Mahdolliset tuntitehtävät
Koko syksyn ajan ryhmätyönä rakennettava markkinointiviestintäkampanja:
Kampanjan ryhmätyönä laadittavat kirjallinen raportti & visuaalinen esitys
Osan kurssista opettaa viestinnän opettaja
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opettajan tuottama luentomateriaali
Ei erillistä kurssi- tai tenttikirjaa, mutta mahdollista lisälukemista (löytyvät Metropolian kirjastosta):
Eagle 2021: Marketing communications
Fennis & Stroebe 2021: The psychology of advertising
Jerome 2022: Integrated marketing communication : advertising and promotion in a digital world
Pelsmacker, Geuens & Bergh 2021: Marketing communications : a European perspective
Percy & Rosenbaum-Elliot 2016: Strategic advertising management
Arviointikriteerit
Markkinoinnin osuus:
- Yksilötehtävät
- Ryhmätyönä tehtävä kampanjan kirjallinen raportti
- Ryhmätyönä laadittava visuaalinen kampanjapresentaatio
- Kampanjan myyvä esittely joulukuussa
- Muiden ryhmien kampanjaesitysten opponointi
Viestinnän osuus:
Kyseisen osuuden opettaja tiedottaa asiasta erikseen
Ei erillistä tenttiä