Sisältö
- Esihenkilöviestinnän osa-alueet ja viestinnän mallit
- Organisaatioviestintä, viestinnän käytänteiden suunnittelu ja toteutus
- Digitaalinen viestintä ja viestinnän kanavat esihenkilötyössä
- Asiantuntijaviestintä suomeksi ja englanniksi
Osaamistavoitteet
Opiskelija sisäistää viestinnän ja vuorovaikutuksen merkityksen osana hyvinvoinnin johtamista erilaisissa toimintaympäristöissä. Opiskelija soveltaa viestinnän ja esihenkilöviestinnän perusteita esihenkilötyössä ja integroi johtamisen tietoperustan osaksi organisaatioiden ja työyhteisöjen viestintää.
Hän on sisäistänyt roolinsa organisaation strategisen viestinnän ja päivittäisviestinnän suunnittelijana, toteuttajana ja kehittäjänä. Hän omaksuu taitoja, joilla viestintää ja vaikuttamista voi tehostaa. Opiskelija osaa viestiä sekä suomeksi että englanniksi.
Opiskelija saa kokonaiskuvan digitaalisen median hyödyntämisestä esihenkilötyössä ja organisaatioviestinnässä ja osaa hyödyntää sosiaalisen median kanavia viestinnällisiin tarkoituksiin.
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset sekä oppimistehtävät. Opetus toteutetaan etänä. Toteutukseen voi kuulua myös vapaaehtoinen tapahtumaan osallistuminen lukujärjestyksen ulkopuolella (vierailu, vieraileva luennoitsija, podcast tms.)
Arviointikriteerit
Arvioinnin arvosanaksi tulee 5, kun:
Opiskelija pystyy integroimaan johtamisen psykologian tietoperustan organisaatioiden ja työyhteisöjen
toimintaan ja siinä tapahtuvaan vuorovaikutukseen.
Opiskelija hallitsee johtamistehtävissä tarvittavan yhteisön sisäisen ja ulkoisen viestinnän perusteet ja
esimiesviestinnän osa-alueet.
Hän on sisäistänyt roolinsa organisaation strategisen viestinnän ja päivittäisviestinnän suunnittelijana,
toteuttajana ja kehittäjänä.
Hän omaksuu malleja ja toimintatapoja, joilla viestintää ja vaikuttamista voi tehostaa ja yhteisön
vuorovaikutusta edistää.
Opiskelija osaa hyödyntää sosiaalisia medioita ja muita digitaalisen viestinnän välineitä ja kanavia.
Hän osaa viestiä myös monialaisissa ja kansainvälisissä verkostoissa.