Future Touchless Shop -hankkeen tavoitteena on kehittää kivijalkakaupalle uusia terveysturvallisia ja elämyksellisiä konsepteja, joilla parannetaan kivijalkakaupan houkuttelevuutta ja kilpailukykyä.
Hankkeen toimenpiteitä ovat:
- tiedon kerääminen ja mallinnus,
- uusien ideoiden kehittäminen (Hackathon, kohderyhmänä Z-sukupolvi),
- osallistuvien yritysten vetovoiman ja asiakaspolun analyysit,
- uusien teknologioiden sovellukset (esimerkiksi VR-shopping) ja prototyyppien rakentaminen.
Hanke tuottaa uusia toimintamalleja, teknologioita ja osaamista erityisesti Uudellamaalla sijaitsevien kivijalkakauppojen kehityksen tueksi. Hankkeessa syntyy tuloksena 3-5 pilotoitua elämyksellistä konseptia kivijalkakauppojen liiketoiminnan kehittämiseksi, touchless shop -ratkaisuja sekä yleisesti hyödynnettävissä oleva koulutuspaketti Future Touchless Shop -ratkaisuista.
Hanke kokoaa yhteen niin korkeakoulujen osaajia kuin kaupan- ja teknologia-alan yrityksiä, joiden kattavia sidosryhmiä ja kanavia hyödyntäen tuloksia ja kokemuksia saadaan levitettyä kansallisella tasolla laajasti.
Hanketta koordinoi Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, Metropolia Ammattikorkeakoulu on hankekumppani.
Lisätietoja
Future Touchless Shop Haaga-Helian verkkosivuilla (avautuu haaga-helia.fi)
Future Touchless Shop Helsinki XR Centerin verkkosivuilla (avautuu helsinkixrcenter.com)
Jarmo Tuppurainen,
projektipäällikkö
jarmo.tuppurainen [at] metropolia.fi (jarmo[dot]tuppurainen[at]metropolia[dot]fi)
Kuvakaappaus Helsinki XR Centerin harjoittelijoiden tekemästä LUMI-brändin AR-pelistä.