Hankkeen tavoite

  • yrittäjänaisten valmiudet hyödyntää digitalisaation mahdollisuuksia vahvistuvat
  • yrittäjänaiset tekevät yrityksen kehittämiseen tähtääviä digitekoja uutta digiosaamista hyödyntäen
  • yrittäjänaisten vahvistuneet kumppanuusverkostot edistävät yritysten kasvua ja yrittäjän hyvinvointia  

Kenelle

  • Uudellamaalla toimiville yrittäjänaisille yrityksen toimialasta, yritysmuodosta tai koosta riippumatta
  • Osallistuminen koulutuksiin on yritykselle de minimis-tuella maksutonta
  • Koulutuksiin ja kumppanuusverkostotapaamisiin on ennakkoilmoittautuminen

Mitä

  • Teemoitettuja kumppanuusverkostotapaamisia sekä koulutusta digiosaamisen vahvistamiseksi

Hankkeen tarjonta

Kumppanuusverkostotapaamiset

  • Tietyn teeman ympärille koottuja tapaamisia, joissa tarjolla asiantuntija-alustuksia, keskustelua ja verkostoitumista sekä työpajatyöskentelyä.
  • Tapaamiset ovat kaikille avoimia, mutta vaativat ennakkoilmoittautumisen. 
  • Katso ajankohtaiset tapaamiset sivun yläosasta

Koulutuskokonaisuus digiosaamisen vahvistamiseksi

Koulutuskokonaisuuden tavoitteena on lisätä osallistujien ymmärrystä ja konkreettista osaamista digitalisaation mahdollisuuksien hyödyntämisestä liiketoiminnan kehittämisessä. Koulutukset sisältävät teoriaa, mutta painotus on ohjatussa työpajatyöskentelyssä ja konkreettisessa tekemisessä. 

Liiketoiminnan digitaalinen kehittäminen -koulutus toimii kokonaisuuden johdantona. Tähän koulutukseen osallistuttuaan yrittäjä voi valita tarjolla olevista kolmesta teema-koulutuksesta itselleen sopivimman tai osallistua kaikkiin.

 Johdanto: Liiketoiminnan digitaalinen kehittäminen (3 x 3 tuntia)

  • Koulutuksessa yrittäjä oppii digitalisaation tarjoamista mahdollisuuksista oman yritystoiminnan kehittämiseksi sekä asettaa konkreettisen kehittämistavoitteen ja tekee kehittämissuunnitelman digin hyödyntämisestä.

Teemakoulutukset

Teema I: Digitaalinen markkinointi (3 x 3 tuntia)
  • Teemakoulutuksen aiheita ovat mm. markkinointiviestintä digitaalisissa kanavissa, verkkosivut, mobiilimarkkinointi ja sosiaalinen media.'
Teema II: Sisäisten prosessien digitalisoiminen (3 x 3 tuntia)
  • Teemakoulutuksen aiheita ovat mm. toimistoratkaisujen, taloushallinnon, asiakkuudenhallinnan, ajanvarauksen, laskutuksen tai HR:n digitalisoiminen.
Teema III: Verkkokauppa (3 x 3 tuntia)
  • Teemakoulutuksen aiheita ovat mm. verkkokaupan perusteet, sähköisen liiketoiminnan tavoitteet ja mittaaminen, tietoturva.

Hanke toteuttaa maksutonta koulutusta Uudenmaan naisyrittäjille. Tutustu koulutustapahtumiin.

Ajankohtainen koulutustarjonta - ilmoittaudu NYT!

Kaikki hankkeen koulutukset ja verkostotapaamiset järjestetään toistaiseksi etäyhteyksien välityksellä. 

Kumppanuusverkostotapaamiset 

  • ti 6.10.2020 klo 9-12  Kumppanuusverkostoista ja digiosaamisesta virtaa yrittäjänaisille.
    Asiantuntija-alustukset:
    • Kirjailija, yrittäjä Eppu Nuotio: Verkostoitumisesta voimaa
    • Kumppanuusverkostonaiset Mira Ekonen ja Marjo Koivumäki: Oona1-onnistumistarina "Erilaisia, mutta samanlaisia"
    • MM-voittaja Mia Skogster: Inspire’ur dog training
    • Mari Virtanen ja Erkki Alanen: Liiketoiminnan kehittäminen digitaalisin keinoin - siis mitä ja milloin?
       
  • ti 1.12.2020 klo 9-12   Kumppanuusverkostoista ja digiosaamisesta virtaa yrittäjänaisille.
    Asiantuntija alustukset:
    • Lehtori, yrittäjyyden ja innovaatiotoiminnan kehittäjä Ulla Vahkaperä: Pienyrittäjän keinot uudistua
    • Yrittäjä Hilkka Karimo: Case esimerkki jatkuvan uudistamisen merkityksestä, Silkkikasvit.com
    • Lehtori emerita, yrittäjä ja yrittäjyyden kehittäjä Sirkka Kolehmainen: Pienyrittäjän kasvu ja kehittäminen

Kevään 2021 kumppanuusverkostotapaamiset

 Liiketoiminnan digitaalinen kehittäminen (3 x 3 h) - Syksy 2020

  • ke 21.10.2020 klo 13 - 16. 
  • to 12.11.2020 klo 13 - 16. 
  • ke 9.12.2020 klo 13 - 16. 
  • Toteutus: Etäyhteys Zoomin välityksellä 
  • Ilmoittautuminen koulutukseen on päättynyt

Liiketoiminnan digitaalinen kehittäminen (3 x 3 h) - Kevät 2021

Teemakoulutukset - kevät 2021

Huom! Teemakoulutuksiin osallistuminen edellyttää johdantona toimivan 'Liiketoiminnan digitaalinen kehittäminen-koulutuksen käymistä

Teema I: Digitaalinen markkinointi (3 x 3 tuntia)

Teema II: Sisäisten prosessien digitalisoiminen (3 x 3 tuntia)

Teema III: Verkkokauppa (3 x 3 tuntia)

Yhteystiedot 

Projektipäällikkö Elina Förster, Metropolia AMK,
elina.forster [at] metropolia.fi,
p. 040 184 1947

Suunnittelija Auli Räsänen, Metropolia AMK,
auli.rasanen [at] metropolia.fi,
p. 040 672 6577

Tietosuojaseloste

Lue hankkeen tietosuojaseloste.