Perustiedot

Kesto / Ajankohta
4.11.2022– 9.6.2023
Laajuus
30 op
Aloituspaikat
yhteensä 66 (22/AMK)
Hinta
980 € (alv 0 €)

Digitekijä Fast Track -erikoistumiskoulutuksessa tulet digitaalisen liiketoiminnan ja verkkokaupan huipuksi joustavasti työn ohessa.

Koulutuksessa opit käytännön projektityöskentelyn kautta parhaiden ammattilaisten ohjauksessa digitaalisuudesta laaja-alaisesti. Koulutus antaa valmiuksia digitaalisen liiketoiminnan kehittämiseen etenkin myynnin ja markkinoinnin näkökulmasta. Koulutuksen käytyäsi hallitset digitaalisen myynnin ja markkinoinnin kokonaisuuden ja osaat hyödyntää siinä tarvittavia työkaluja.

Koulutuksen aihealueisiin sisältyy:

  • strateginen muutosjohtaminen
  • digitaalisuus palveluliiketoiminnassa
  • myynti ja markkinointi digitaalisissa kanavissa
  • asiakaslähtöiset kehittämismenetelmät
  • verkkokaupan menestystekijät 
  • mm. HubSpot, GoogleAds ja Google Analytics -työkalujen käyttö

Koulutuksen sisältö

Koulutus on 30 opintopisteen laajuinen kokonaisuus, johon sisältyy 12 verkkotyöskentelypäivää sekä etätyönä tehtäviä harjoituksia.

Verkko-opetus järjestetään perjantaisin klo 9.00 - 16.00 välisenä aikana Teamsin välityksellä.

Koulutus päättyy 9.6.2023.

Suoritetut opinnot voi anoa hyväksiluettavaksi AMK-opintoihin Haaga-Heliassa, Metropoliassa tai Laureassa.

Koulutusmoduulit

Strateginen muutosjohtaminen

Vetäjä: Eija Lipasti, Laurea

Ajankohta: vkot 39-43, verkko-opetuspäivät 4.11. ja 25.11.

Moduulin jälkeen opiskelija osaa:

  • analysoida digitaalisen ajan muutostarpeet asiakkaan kokemuksesta ja organisaation sisäisistä prosesseista käsin
  • kuvata teknologian tarjoamat mahdollisuudet palveluliiketoiminnalle ja uusille innovatiivisille liiketoimintamalleille
  • luoda muutokseen valmistavan suunnitelman

 

Asiakashankinta digikanavissa

Vetäjä: Eija Lipasti, Laurea ja Antti Leino, Metropolia

Ajankohta: vkot 44-48, verkko-opetuspäivät 9.12. ja 13.1.

Moduulin jälkeen opiskelija osaa

  • kehittää, suunnitella ja toteuttaa asiakashankintaa yrityksen digitaalisissa markkinointikanavissa
  • suunnitella ja toteuttaa hakukoneoptimointia ja -markkinointia
  • käyttää Google Ads -työkalua
  • suunnitella Google Ads -työkalun hyödyntämisen organisaatiossa

Verkkokaupan menestyksen kulmakivet

Vetäjä: Jussi Mertanen, Haaga-Helia ja Miika Malinen, Woolman Oy

Ajankohta: vkot 49-3, verkko-opetuspäivät 27.1. ja 17.2.

Moduulin jälkeen opiskelija osaa:

  • ideoida verkkokaupan tuotestrategian
  • toteuttaa konkreettisesti oman verkkokaupan helppokäyttöisellä teknologialla (esim. Shopify)

Myynnin ja markkinoinnin automaatio

Vetäjä: Pia Hellman, Metropolia

Ajankohta: vkot 4-8, verkko-opetuspäivät 3.3. ja 24.3.

Moduulin jälkeen opiskelija osaa:

  • kehittää, suunnitella ja toteuttaa yrityksen digitaalisia myynti- ja asiakaspalveluprosesseja
  • suunnitella ja toteuttaa markkinoinnin automaatiota asiakashankinnassa
  • käyttää Hubspot Sales and Marketing Enterprise -työkalua

Asiakaskokemuksen kehittäminen

Vetäjä: Jarmo Sarkkinen, Haaga-Helia

Ajankohta: vkot 9-14, verkko-opetuspäivät 14.4. ja 5.5.

Moduulin jälkeen opiskelija osaa:

  • parantaa kaikkikanavaista asiakaskokemusta asiakaslähtöisiä menetelmiä soveltaen
  • ideoida ja konseptoida palveluratkaisuja tunnistetun liiketoimintaongelman pohjalta painottaen asiakkaan tavoittamista ja ostamisen helpottamista

Mittaus ja seuranta digitaalisissa kanavissa

Vetäjä: Antti Leino, Metropolia

Ajankohta: vkot 15-19, verkko-opetuspäivät 19.5. ja 9.6.

Moduulin jälkeen opiskelija osaa:

  • suunnitella ja hyödyntää analytiikkaa yrityksen digitaalisissa markkinointikanavissa
  • valita tarkoitukseen sopivan analytiikkatyökalun ja -järjestelmän
  • käyttää Google Analytics,  Google Tag Manager ja Google Search Console -työkaluja
  • suunnitella Google Analytics -työkalun käytön organisaatiossa

HAKEMINEN KOULUTUKSEEN

  • Hakuaika on 23.5.- 23.10.2022.
  • Ilmoittautuminen koulutukseen, klikkaa linkkiä: Ilmoittautumislomake
  • Liitä mukaan kopio korkeakoulututkintosi todistuksesta
  • Hakijoille ilmoitetaan koulutuksen toteutumisesta viimeistään 24.10. tai heti, kun ryhmä on täynnä
  • Koulutusmaksu on 980€* ja se laskutetaan yhdessä erässä paikan vastaanottamisen jälkeen. 

*Ammattikorkeakoulun erikoistumiskoulutus on arvonlisäverosta vapautettua toimintaa

 

Koulutukseen voivat hakea ne, joilla on soveltuva korkeakoulututkinto. Soveltuvaksi korkeakoulututkinnoksi luetaan kotimainen tai ulkolainen alempi tai korkeampi korkeakoulututkinto esimerkiksi liiketalouden tai viestinnän  alalta. Koulutus toteutetaan suomeksi, mutta suuri osa materiaalista on englanninkielistä.                                                                                                                   

Hakukelpoiset hakijat valitaan ilmoittautumisjärjestyksessä.

Koulutus toteutetaan, mikäli ilmoittautuneita on tarvittava määrä. Koulutukseen mahtuu mukaan enintään 60 osallistujaa (osallistujat jaetaan Haaga-Helian, Laurean ja Metropolian kesken, 20 opiskelijaa/amk). Koulutus tapahtuu kaikille samassa ryhmässä, samanaikaisesti ja on saman sisältöinen riippumatta siitä, mihin ammattikorkeakouluun opiskelupaikka on myönnetty. 

Ota Yhteyttä!

Pia.hellman [at] metropolia.fi

Kouluttajat

Kurssin vetäjinä toimivat digitaalisen liiketoiminnan ja verkkokaupan kokemusta omaavat huippuohjaajat:

  • Jarmo Sarkkinen, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Jussi Mertanen, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Eija Lipasti, Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Pia Hellman, Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Antti Leino, Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Miika Malinen, Woolman Oy

Yrityksille ja yritysten työntekijöille suunnattu koulutus on Haaga-Helia ammattikorkeakoulun, Metropolia Ammattikorkeakoulun ja Laurea-ammattikorkeakoulun yhteistoteutus.

Laurea-ammattikorkeakoulu.Metropolia Ammattikorkeakoulu.Haaga-Helia.