Digitekijä Fast Track -erikoistumiskoulutuksessa tulet digitaalisen liiketoiminnan ja verkkokaupan huipuksi joustavasti työn ohessa.
Koulutuksessa opit käytännön projektityöskentelyn kautta parhaiden ammattilaisten ohjauksessa digitaalisuudesta laaja-alaisesti. Koulutus antaa valmiuksia digitaalisen liiketoiminnan kehittämiseen etenkin myynnin ja markkinoinnin näkökulmasta. Koulutuksen käytyäsi hallitset digitaalisen myynnin ja markkinoinnin kokonaisuuden ja osaat hyödyntää siinä tarvittavia työkaluja.
Koulutuksen aihealueisiin sisältyy:
- strateginen muutosjohtaminen
- digitaalisuus palveluliiketoiminnassa
- myynti ja markkinointi digitaalisissa kanavissa
- asiakaslähtöiset kehittämismenetelmät
- verkkokaupan menestystekijät
- mm. HubSpot, GoogleAds ja Google Analytics -työkalujen käyttö
Koulutuksen sisältö
Koulutus on 30 opintopisteen laajuinen kokonaisuus, johon sisältyy 12 verkkotyöskentelypäivää sekä etätyönä tehtäviä harjoituksia.
Verkko-opetus järjestetään perjantaisin klo 9.00 - 16.00 välisenä aikana Teamsin välityksellä.
Koulutus päättyy 9.6.2023.
Suoritetut opinnot voi anoa hyväksiluettavaksi AMK-opintoihin Metropoliassa tai Laureassa.
Koulutusmoduulit
Strateginen muutosjohtaminen
Vetäjä: Eija Lipasti, Laurea
Ajankohta: vkot 39-43, verkko-opetuspäivät 4.11. ja 25.11.
Moduulin jälkeen opiskelija osaa:
- analysoida digitaalisen ajan muutostarpeet asiakkaan kokemuksesta ja organisaation sisäisistä prosesseista käsin
- kuvata teknologian tarjoamat mahdollisuudet palveluliiketoiminnalle ja uusille innovatiivisille liiketoimintamalleille
- luoda muutokseen valmistavan suunnitelman
Asiakashankinta digikanavissa
Vetäjä: Eija Lipasti, Laurea ja Antti Leino, Metropolia
Ajankohta: vkot 44-48, verkko-opetuspäivät 9.12. ja 13.1.
Moduulin jälkeen opiskelija osaa:
- kehittää, suunnitella ja toteuttaa asiakashankintaa yrityksen digitaalisissa markkinointikanavissa
- suunnitella ja toteuttaa hakukoneoptimointia ja -markkinointia
- käyttää Google Ads -työkalua
- suunnitella Google Ads -työkalun hyödyntämisen organisaatiossa
Verkkokaupan menestyksen kulmakivet
Vetäjä: Eija Lipasti, Laurea
Ajankohta: vkot 49-3, verkko-opetuspäivät 27.1. ja 17.2.
Moduulin jälkeen opiskelija osaa:
- ideoida verkkokaupan tuotestrategian
- toteuttaa konkreettisesti oman verkkokaupan helppokäyttöisellä teknologialla (esim. Shopify)
Myynnin ja markkinoinnin automaatio
Vetäjä: Pia Hellman, Metropolia
Ajankohta: vkot 4-8, verkko-opetuspäivät 3.3. ja 24.3.
Moduulin jälkeen opiskelija osaa:
- kehittää, suunnitella ja toteuttaa yrityksen digitaalisia myynti- ja asiakaspalveluprosesseja
- suunnitella ja toteuttaa markkinoinnin automaatiota asiakashankinnassa
- käyttää HubSpot Sales and Marketing Enterprise -työkalua
Asiakaskokemuksen kehittäminen
Vetäjä: Pia Hellman, Metropolia
Ajankohta: vkot 9-14, verkko-opetuspäivät 14.4. ja 5.5.
Moduulin jälkeen opiskelija osaa:
- parantaa kaikkikanavaista asiakaskokemusta asiakaslähtöisiä menetelmiä soveltaen
- ideoida ja konseptoida palveluratkaisuja tunnistetun liiketoimintaongelman pohjalta painottaen asiakkaan tavoittamista ja ostamisen helpottamista
Mittaus ja seuranta digitaalisissa kanavissa
Vetäjä: Antti Leino, Metropolia
Ajankohta: vkot 15-19, verkko-opetuspäivät 19.5. ja 9.6.
Moduulin jälkeen opiskelija osaa:
- suunnitella ja hyödyntää analytiikkaa yrityksen digitaalisissa markkinointikanavissa
- valita tarkoitukseen sopivan analytiikkatyökalun ja -järjestelmän
- käyttää Google Analytics, Google Tag Manager ja Google Search Console -työkaluja
- suunnitella Google Analytics -työkalun käytön organisaatiossa
HAKEMINEN KOULUTUKSEEN
- Hakuaika on 23.5.- 23.10.2022.
- Ilmoittautuminen koulutukseen, klikkaa linkkiä: Ilmoittautumislomake
- Liitä mukaan kopio korkeakoulututkintosi todistuksesta
- Hakijoille ilmoitetaan koulutuksen toteutumisesta viimeistään 24.10. tai heti, kun ryhmä on täynnä
- Koulutusmaksu on 980€* ja se laskutetaan yhdessä erässä paikan vastaanottamisen jälkeen.
*Ammattikorkeakoulun erikoistumiskoulutus on arvonlisäverosta vapautettua toimintaa
Koulutukseen voivat hakea ne, joilla on soveltuva korkeakoulututkinto. Soveltuvaksi korkeakoulututkinnoksi luetaan kotimainen tai ulkolainen alempi tai korkeampi korkeakoulututkinto esimerkiksi liiketalouden tai viestinnän alalta. Koulutus toteutetaan suomeksi, mutta suuri osa materiaalista on englanninkielistä.
Hakukelpoiset hakijat valitaan ilmoittautumisjärjestyksessä.
Koulutus toteutetaan, mikäli ilmoittautuneita on tarvittava määrä. Koulutukseen mahtuu mukaan enintään 60 osallistujaa (osallistujat jaetaan Laurean ja Metropolian kesken, 20 opiskelijaa/amk). Koulutus tapahtuu kaikille samassa ryhmässä, samanaikaisesti ja on saman sisältöinen riippumatta siitä, mihin ammattikorkeakouluun opiskelupaikka on myönnetty.
Ota Yhteyttä!
Pia.hellman [at] metropolia.fi
Kouluttajat
Kurssin vetäjinä toimivat digitaalisen liiketoiminnan ja verkkokaupan kokemusta omaavat huippuohjaajat:
- Eija Lipasti, Laurea-ammattikorkeakoulu
- Pia Hellman, Metropolia Ammattikorkeakoulu
- Antti Leino, Metropolia Ammattikorkeakoulu
Yrityksille ja yritysten työntekijöille suunnattu koulutus on Metropolia Ammattikorkeakoulun ja Laurea-ammattikorkeakoulun yhteistoteutus.