HyMy-kylän matalan kynnyksen neuvonnassa ja ohjauksessa sinut kohdataan ilman ajanvarausta, kiireettömästi ja asiantuntevasti Metropolia Ammattikorkeakoulun sosiaali- ja terveysalan opiskelijoiden toimesta, ohjaavan opettajan valvonnassa. 

Pysäkki - matalan kynnyksen sosiaali- ja terveysneuvonta

3.9.-24.10.2021 perjantaisin klo 10-12 Itäkeskuksen kirjastolla Sini-ryhmätyötilassa (Turunlinnantie 1, 00900 Helsinki).

Pysäkiltä saat henkilökohtaista apua esim. 

  • terveysasioihin
  • sosiaalipalveluihin ja -etuuksiin
  • muihin Kela-asioihin ja asunnonhakuun

Terveysneuvonnassa saat ohjausta oman hyvinvointisi tueksi.

    Pysäkin digineuvontapiste

    15.10. alkaen, aina perjantaisin klo 9-13 saat myös digineuvontaa Myllypuron kampuksella. 

    Digitalents Helsingin asiantuntijoilta saat henkilökohtaista apua ja tukea mm.

    • turvalliseen sähköiseen asiointiin
    • tulostamiseen, skannaamiseen ja päivittämiseen
    • sähköpostin luomiseen
    • uuden puhelimen käyttöönottoon
    • laitevikojen diagnosointiin
    • tietoturvalliseen internetin käyttöön ja sähköpostikäyttäytymiseen

    Digineuvontapiste sijaitsee asiakaspalvelutiskimme läheisyydessä.

    Sinun parhaaksi

    HyMy-kylässä tärkein tavoitteemme on tuottaa laadukkaita hyvinvointi- ja terveyspalveluja kiireettömästi, yksilöllinen tilanteesi huomioiden.

    Sinun on hyvä tietää, että

    • HyMy-kylässä toimit asiakkaana oppimistilanteessa, jossa opiskelijamme harjoittelevat ohjaavan opettajan valvonnassa ammatillisten taitojensa lisäksi mm. ihmislähtöistä asiakastilanteessa toimimista.
    • opiskelijan sinulle tekemän tutkimus- ja kuntoutumissuunnitelman tarkastaa ja hyväksyy aina ohjaava opettaja.
    • käyntisi aikana mukana saattaa olla vastaavan opiskelijan lisäksi hänen opiskelijakollegoitaan seuraamassa tilannetta.
    • Jos näytät alle 13-vuotiaalta, tarkistamme ikäsi, sillä alle 13-vuotiailta tarvitaan huoltajan suostumus toimintaan osallistumiseen.

    Palautteesi on meille tärkeä

    Tavoitteenamme on tarjota sinulle asiantuntevaa, kiireetöntä, joustavaa ja yksilöllistä palvelua. Palautteesi on meille tärkeää toiminnan ja palvelujen kehittämisen kannalta. Anna meille palautetta, jotta osaamme kehittää toimintaamme. Vastaa asiakaspalautekyselyyn e-lomakkeella.

    HyMy-kylän potilasasiamies

    • antaa tietoa asiakkaan oikeuksista ja asemasta
    • neuvoo ja tarvittaessa avustaa muistutuksen tai potilasvahinkoilmoituksen tekemisessä
    • neuvoo potilaslakiin liittyvissä asioissa

    Potilasasiamies ei anna selvityksiä tai ota kantaa hoitopäätöksiin tai mahdollisiin hoitovahinkoihin.

    Voit jättää yhteydenottopyynnön potilasasiamiehelle sähköpostilla osoitteeseen potilasasiamies.hymykyla [at] metropolia.fi

    Vakuutus

    Metropolia Ammattikorkeakoululla on potilasvakuutus, joka korvaa potilasvahinkolain piiriin kuuluvat potilasvahingot. Metropolialla on lisäksi yleinen vastuuvakuutus opetustoiminnan vahinkotapahtumia varten. Vastuuvakuutuksen ehdot ovat nähtävissä HyMy-kylässä.

    Asiakas- ja henkilörekisteri

    Metropolia Ammattikorkeakoulun HyMy-kylän opetusasiakas- ja henkilörekisteri

    Tallennettu 16.6.2020 - 15:51